خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت مطرح کرد:

ارزش تولید محصولات پتروشیمی بیش از ٥ میلیارد دلار افزایش می یابد

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۲۵۴

وزیر نفت گفت: ارزش تولید محصولات پتروشیمی بیش از 5 میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن زنگنه امروز در آیین بهره برداری رسمی از مجتمع پتروشیمی کردستان در سخنانی با برشمردن طرح های پتروشیمی در سال ٩٥ این سال را برای صنعت پتروشیمی ایران استثنایی خواند و افزود: اجرای این طرح ها مصداق اقتصاد مقاومتی است.

وی طرح های برنامه ریزی شده برای افتتاح در سال ٩٥ را با سرمایه گذاری ٥,٤ میلیارد دلار و ارزش تولیدات سالانه پتروشیمی برای این طرح ها را حدود ٥.١ میلیارد دلار به قیمت پایه سال ٩٠ اعلام کرد.

زنگنه طرح های پتروشیمی افتتاح شده در دولت تدبیر و امید را شامل لرستان، تخت جمشید ماهشهر، مهاباد، اسیدسولفوریک ارومیه و مرودشت دانست و افزود: طرح های پتروشیمی کاویان ٢، مروارید، فاز ٢ کارون، پلی اتیلن کردستان، فاز ٣ پردیس، اوره و آمونیاک عسلویه، پلی استایلن انتخاب، متانول دیر تا پایان امسال افتتاح می شود.

به گفته وزیر نفت مناطق کردنشین قطب سوم پتروشیمی ایران محسوب می شود و مجموع این طرح ها در سال ٩٥، ارزش تولید محصولات پتروشیمی را به بیش از پنج میلیارد دلار می رساند.

زنگنه بر فعال شدن بخش پایین دستی پتروشیمی تاکید کرد و گفت: باید از فاینانس خارجی، صندوق توسعه و سرمایه های عمومی مردم به این سمت سوق دهیم تا بتوانیم ظرفیت سرمایه گذاری را افزایش دهیم.

وزیر نفت با اشاره به این که در سال ٧٦ کل ارزش تولیدات پتروشیمی ایران یک میلیارد دلار بود که اکنون در یک سال به ارزش تولید محصولات پتروشیمی پنج میلیارد دلار اضافه می شود.

زنگنه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار امیدواری کرد که بخش پایین دستی در استان کردستان با کمک سرمایه گذاران و حمایت استانداری برای بخش پتروشیمی فعال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز