خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رئیس جمهور در بندرعباس:

برجام سند افتخاری برای ملت ایران بوده است/ پس از ملی شدن صنعت نفت کاری به این اهمیت صورت نگرفته است

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۶۲۱

معاون حقوقی رئیس جمهوری در نخستین نشست شورای اداری استان هرمزگان در سال 96 با بیان اینکه برجام سند محکم حقوقی و سند افتخاری برای ملت ایران بوده است، اظهار داشت: پس از ملی شدن صنعت نفت کاری به این اهمیت صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس،حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در نخستین نشست شورای اداری استان هرمزگان در سال 96 با بیان اینکه برجام سند محکم حقوقی و سند افتخاری برای ملت ایران بوده است، اظهار داشت: پس از ملی شدن صنعت نفت کاری به این اهمیت صورت نگرفته است و برجام به دلیلی رویارویی نظام اسلامی با کشورهای قدرتمند جهانی و حفظ حقوق هسته ای ملت ایران دارای اهمیتی افزون تر و مهم تر از ملی شدن صنعت نفت است.

وی ادامه داد: با امضاء این سند حقوقی بین المللی هرچند مشکلاتی در برخی زمینه ها وجود دارد اما بسیاری از تحریم های مرتبط با هسته ای برداشته شد.

معاون حقوقی رئیس جمهوری اضافه کرد: آمریکا به عنوان دشمن نظام اسلامی ایران سنگ اندازی و بدعهدی های خود را ادامه می دهد که اروپائیان بیش از ما جلوی ترامپ ایستاده اند.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به اشتیاق اروپا برای سرمایه گذاری در ایران، افزود: دو شرکت بزرگ هواپیماسازی جهان بدون تضمین های دولت، اقدام به فروش هواپیما به روش اجاره به شرط تملیک کرده اند و مبلغی برای خرید هواپیما پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: مهمترین دستاوردهای دولت در عرصه سیاست داخلی بازگرداندن آرامش و ثبات به فضای کسب و کار بوده و دولت یازدهم توانسته آرامش و امید سیاسی را در جامعه گسترش دهد.

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه دولت یازدهم توانست جلوی تورم اقتصادی را بگیرد، اضافه کرد: دولت توانسته با عقلانیت و تدبیر، تورم افسارگسیخته 44 درصدی را پایین آورد.

به گفته وی، تورم در سال پایانی دولت تدبیر و امید به زیر هشت درصد رسیده که این رویداد یک معجزه اقتصادی است.

معاون حقوقی رئیس جمهوری اشاره کرد: رشد منفی 6 و هشت دهم درصدی با فعالیت شبانه روزی دولت به مثبت 4 رسید که نشان از رشد 10 درصدی اقتصاد کشور دارد.

وی خاطر نشان کرد: رکود مشکل دیگر اقتصاد کشور بوده که دولت با برنامه ریزی صحیح و پرداختن به سیاست های اقتصادی مقاومتی برای رفع آن تلاش فراوانی کرده و موفقیت های بزرگی در این زمینه حاصل شده است.

وی افزود: دولت توانست بدون اتکه به بودجه و با بهره گیری از سرمایه گذاران اقدام های بزرگی در زمینه راه، راه آهن و فرودگاه ها در کشور انجام دهد.

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: بدهی بانک مسکن به دلیل تسهیلات مسکن مهر به بانک مرکزی، بدهی های وزارت نیرو و بدهای سنگین وازرت راه و شهرسازی به پیمانکاران تنها بخشی از مشکل های دولت در زمان تحویل گرفتن سُکان اداره کشور بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز