خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

شگفتانه اصلاح طلبان گیلان در شب آخر ثبت نام انتخابات شوراها

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۸۱۳

شب گذشته و در ساعات پایانی ثبت نام نامزدها دو چهره شاخص اصلاح طلب با حضور در فرمانداری رشت برای پنجمین دوره انتخابات شورای این شهر ثبت نام کردند.

به گزارش ایلنا از رشت، درحالی که به نظر می رسید تمام نامزدهای شناخته شده شهر رشت در انتخابات شورای این شهر ثبت نام کرده اند و ساعت های پایانی آخرین شب نام نویسی بدون حاشیه به اتمام می رسد؛ حضور دو چهره شاخص اصلاح طلب معادلات انتخابات شورای شهر رشت را برهم زد.

شب گذشته و در ساعات پایانی ثبت نام نامزدها احمد رمضانپور نرگسی و عبدالرضا بی آزار با حضور در فرمانداری رشت برای انتخابات شورای شهر رشت ثبت نام کردند.

این درحالی است که رمضانپور پیش از این اعلام کرده بود در انتخابات شورای شهر رشت شرکت نخواهد کرد و حضور ناگهانی وی شک بزرگی به نامزدهای سایر جریان های حاضر در انتخابات وارد کرد.

احمد رمضانپور نرگسی شهردار سابق رشت، نماینده ادوار مجلس و عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان گیلان است. شورایی که در انتخابات سال 94 نقش مهمی در معرفی نامزدهای لیست امید در گیلان ایفا کرد و توانست دو کرسی از سه کرسی نمایندگی مجلس شهرستان رشت را به نامزدهای خود اختصاص دهد.

عبدالرضا بی آزار هم معاون استاندار گیلان در دوران اصلاحات بود و هم اکنون رئیس شعبه گیلان حزب کارگزاران سازندگی است.

این درحالی است که پیش از این هم چهره های مطرح جریان اصلاحات از جمله سکینه خاتمی دبیر مجمع زنان اصلاح طلب گیلان،اسماعیل عبداللهی دبیر سابق هیئت نظارت بر انتخابات پنجمین دوره انتخابات شوراهای گیلان، عبدالرضا ابراهیمی دبیر حزب اتحاد ملت ایران در گیلان،مازیار صیادی دبیر کل مجمع مهندسین گیلان،خدیجه گلین مقدمم رئیس دانشگاه فرهنگیان استان،اعضای فعلی شورا از جمله رضا رسولی و اسماعیل حاجی پور در کنار تنی چند اعضای احزابی چون ندای ایرانیان، کارگزاران،اتحاد ملت،اراده ملت و... در انتخابات شورای شهر رشت نام نویسی کرده بودند.

با توجه به حضور گسترده اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو ارائه لیست انتخاباتی از سوی شورای مشورتی اصلاح طلبان گیلان محتمل به نظر می رسد.

حضور پراکنده چهره های اصلاح طلب در روزهای مختلف ثبت نام و ورود دو چهره شاخص این جریان در ساعات پایانی نام نویسی انتخابات بیانگر این است که این جریان سیاسی در برنامه ای از پیش تعیین شده قصد دارد با حضور پرقدرت و دور از جلب توجه سایر جریان های سیاسی برای تصدی اکثر کرسی های شورای یکی از کلانشهر های کشور وارد عرصه شود.

اما این راهم نمی توان نادیده گرفت که موفقیت لیست ها در شهر رشت تا حد زیادی به پارامترهای مختلف و متعددی همچون سیاست، شهرت، قومیت و ... بستگی دارد.

در سال های گذشته قومیت های مختلف با ارئه لیست انتخاباتی موفق شده اند بخشی از کرسی های شورای این شهر را به نامزدهای مورد حمایت خود اختصاص دهند و به نظر می رسد در این دوره هم بدون در نظر گرفتن لیست جریان های سیاسی روند معرفی کاندیدای خود در انتخابات شورای شهر رشت را دنبال کنند.

حالا و پس از موفقیت بزرگ لیست امید در انتخابات مجلس شورای اسلامی به نظر می رسد اصلاح طلبان با قرار گرفتن در کنار جریان اعتدال و حامی دولت برگ مهمی را از تاریخ انتخابات های کشور در اردیبهشت ماه امسال رقم خواهند زد و اگر این امر محقق شود قطعا مهم ترین علت آن یکپارچگی و وحدت کلمه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز