خبرگزاری کار ایران

علی اوسط هاشمی مطرح کرد:

سیستان و بلوچستان مقصد ناشناخته گردشگران

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۱۷۷

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امسال سیستان و بلوچستان مقصد ناشناخته گردشگران معرفی شده است.

به گزارش ایلنا، علی اوسط هاشمی در دیدار با مدیرعامل و کارکنان جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان در زاهدان بر برنامه‌ریزی دقیق و منسجم برای جلوگیری از حوادث و به حداقل رساندن خسارت ها و همچنین افزایش پایگاه های هلال احمر در استان تاکید کرد و گفت: بخشی از سازمان ها و نهادها از جمله هلال احمر در ایام نوروز ماموریت ویژه و میزبانی از طرف مردم را به عنوان پیشاهنگ عهده دار هستند.

وی با بیان اینکه هنر نیروهای امدادی درمواقع بروز بحران کاهش زمان حضور در محل حادثه با برخورداری از تجهیزات و امکانات کافی است، گفت: در مدیریت بحران و کاهش مخاطرات، کاهش زمان بسیار مهم است به گونه ای که هرچه در وقت صرفه جویی شود تلفات کمتری خواهیم داشت.

وی بر آشنایی عموم مردم با خدمات امداد و نجات تاکید کرد و گفت: هر چه آگاهی افراد جامعه در این حوزه بیشتر باشد شاهد کاهش مخاطرات احتمالی خواهیم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان برآمادگی نیروهای هلال احمر در زمان بروز حوادث تاکید کرد و گفت: نیروهای هلال احمر با واکنش سریع و حضور به موقع در حوادث می توانند از حوادث جدی جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه پایه و اساس امنیت اخلاق و کرامت است، گفت: تولید امنیت بر پایه رعایت کرامت انسان ها امکان پذیر و تبعیض زمینه ساز ناامنی است. با توجه به اینکه امسال سیستان و بلوچستان مقصد ناشناخته گردشگران معرفی شده هر یک از نیروهای هلال احمر با اخلاق و منش خویش می‌تواند همچون مهتاب در تاریکی شعله در دل‌ها ایجاد و زمینه ساز رونق گردشگری استان شود.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: نیروهای امدادی این جمعیت از 25 اسفند تاکنون به 5 هزار و 563 نفر حادثه دیده جاده‌ای، کوهستان، سیلاب، شهری و غیره امداد رسانی کرده اند.

رسول راشکی افزود: 175 نفر از بانوان و 979 نفر از برادران، عضو جوان جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در پست های ایمنی و سلامت آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.

وی ارائه خدمات به 28 هزار و 394 نفر در خیمه‌های نماز، 16 هزار و 905 نفر در فضای دوستدار کودک، 12 هزار و 776 نفردر ایستگاه‌های سلامت، 28 هزار و 252 نفر در پست‌های سیار و 163 هزار و 888 نفر در حوزه جوانان جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان را از جمله خدمات این نهاد در مدت یادشده ذکر کرد.

راشکی اظهار داشت: همزمان با طرح نوروزی 60 پایگاه ثابت و سیار شامل 37 پایگاه جاده‌ای، 17 پایگاه ستادی، 5 پایگاه ساحلی و یک پایگاه کوهستان امداد و نجات در جاده‌ها و نقاط حادثه‌خیز سیستان و بلوچستان مستقر شده‌اند. اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی در جاده‌های ارتباطی استان تا 15 فروردین امسال ادامه دارد.

وی افزود: در مدت اجرای این طرح 31 مکان برای اسکان اضطراری مسافران و همچنین یک فروند بالگرد، 28 دستگاه آمبولانس، 18 دستگاه وانت، 16 دستگاه سواری، 13 دستگاه خودروی نجات تخصصی برای امداد رسانی به مسافران نوروزی در نظر گرفته شده و 212 نفر امدادگر ماهر این جمعیت نیز روزانه به گردشگران و مسافران نوروزی خدمت رسانی می کنند. ارائه کمک‌های اولیه، جستجو و نجات، انتقال مصدومان به مراکز درمانی، رها سازی مصدوم و اسکان اضطراری از جمله وظایف نیروهای هلال احمر در اجرای این طرح است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز