خبرگزاری کار ایران

در نخستین هم‌اندیشی نخبگان راوند مطرح شد؛

جلودارزاده: قابلیت‌های کاشان باید به جهان شناسانده شود/ ساداتی‌نژاد: راوند قمصر دوم است

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۷۳۵

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: با ایجاد نقشه زیست بوم باید باید قابلیت‌های کاشان، شهرها و روستاهای اطراف آن به جهان شناسانده شود.

به گزارش ایلنا، سهیلا جلو دارزاده در نخستین هم اندیشی نخبگان راوند کاشان که با حضور نماینده مردم  کاشان، آران و بیدگل، روحانیون، نخبگان، کار آفرینان و جمعی از مسئولان در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد، به علاقه خاصی که از دوران کودکی به سرزمین اجدادی خود (راوند کاشان) داشت اشاره کرد و گفت: پدر، مادر و همسرم به این منطقه (راوند کاشان) تعلق داشتند و به دلیل خاطرات خیلی خوب و زیبایی که از این منطقه دارم به من انرژی و نشاط می دهد.

وی با بیان اینکه منطقه راوند را در ذهن خود به عنوان یک روستای بسیار زیبا با نهرهای آب، باغ‌های سرسبز و خرم و مردمانی شاد، پرتلاش و مرفه از دوران کودکی خود می‌دانم، گفت:  مردم راوند در دوران گذشته با تلاش فراوان کار می‌کردند و دوران استراحت خود را در قالب کاروان‌های زیارتی به مشهد و مکه مسافرت می‌کردند و تمام خاطرات  خوب و بد خود را در شهر ری تقسیم می‌کردند.

جلودارزاده: قابلیت‌های کاشان باید به جهان شناسانده شود/ ساداتی‌نژاد: راوند قمصر دوم است

جلودار زاده به تغییرات چشمگیر راوند نسبت به دوران گذشته و از دست دادن سر سبزی‌ها و خشک شدن باغات به دلیل سوء مدیریت مصرف آب اشاره کرد و افزود: متاسفانه در حال حاضر علی‌رغم همراهی که مردم راوند با انقلاب، اسلام و دوران مقدس داشتند روز به روز زیبایی‌ها، سرسبزی ها و تلاش‌ها و موفقیت های دوران گذشته در این شهر کمرنگ‌تر شده است .

وی با تاکید بر اینکه همانطور که روستاها و مناطق قدیمی کشورهای پیشرفته جهان حفظ  شده باید اصالت روستاهای اطراف کاشان خصوصا اصالت و سنت‌های قدیمی راوند حفظ شود، گفت: با احیای باغات و خانه های قدیمی شهر راوند باید روح تازه ای به این منطقه دمیده شود.

جلودارزاده با ابراز تاسف از نداشتن نقشه زیست بوم در منطقه راوند علی‌رغم قرار گرفتن یک دانشگاه مهم کشور(دانشگاه کاشان ) در محدوده آن گفت: باعث تاسف است برای ایجاد کارآفرینی در منطقه کاشان و راوند نمی‌دانیم چه چیزهایی در این منقطه  عمل می آید و مجبوریم برای کشت پسته در این منطقه کارشناس از کرمان بیاوریم .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ایجاد نقشه زیست بوم به عنوان یک اقدام عملی در منطقه راوند گفت: با ایجاد نقشه زیست بوم باید قابلیت‌های کاشان، شهرها و روستاهای اطراف آن به جهان شناسانده شود .

وی با تاکید بر ایجاد رشته های کاربردی در دانشگاه‌های کشور گفت: پایان نامه‌های دانشجویی دانشگاه کاشان  باید براساس نقشه زیست بوم  این منطقه تهیه  وعملیاتی شود.

جلودارزاده با بیان اینکه ایجاد نقشه زیست بوم درمنطقه راوند کاشان می‌تواند موجب  رقابتی شدن هزینه های تولیدی و عدم ورشکستگی واحدهای صنعتی این منطقه شود، گفت: ایجاد نقشه زیست  باعث موفقیت هر چه بیشتر نهضت کارآفرینی در کشور می شود.

وی با تاکید براستفاده بهینه در مصرف آب و به‌کار بردن الگوهای مناسب کشت در مزارع  افزود: از طریق مطالعات علمی دانشگاه‌ها می‌توان ضایعات کارخانجات را به حداقل رساند و از هدر رفت آب جلوگیری کرد.

نماینده مجلس دهم با تاکید بر نیاز آموزش برای مدیران دستگا‌ه‌های اجرایی کشور گفت: در گزینش مدیران دستگاه‌های اجرایی باید انتخاب‌های درست و خوب انجام شود، نه اینکه فامیل و دوست خود را که هیچ تخصص و آموزشی در مسئولیت محوله ندارند به عنوان یک مدیر مجموعه  به کار گیریم.

جلودارزاده: قابلیت‌های کاشان باید به جهان شناسانده شود/ ساداتی‌نژاد: راوند قمصر دوم است

جلودارزاده با تاکید بر الزام طرح و برنامه در اجرای پروژه های مختلف شهری در شهرستان کاشان خصوصا منطقه راوند افزود: دوران زنده یاد آیت الله سید مهدی یثربی کارهای بسیار خوبی در شهرستان کاشان شد ولی پس آن این شهرستان دستخوش بی تفاوتی ها شد .

وی با اعلام آمادگی همکاری برای اجرای طرح‌های مختلف برای پیشرفت و توسعه شهرستان کاشان گفت: برای توسعه شهر کاشان و راوند باید پیر و جوان با همکاری یکدیگر و درک واقعیت‌ها به منظور ایجاد اشتغال پایدار درذاین منطقه به هم اعتماد کنند.

جلودارزاده تاکید کرد: دانشگاه کاشان باید با ایجاد نقشه زیست بوم این شهرستان را براساس قابلیت های  موجود برای ثروتمند کردن منطقه کاشان دانشجو پذیرش کند

راوند دروازه تمدن کاشان

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت : راوند دروازه  تمدن کاشان  با مردمانی نجیب ، فرهیخته ومنطقه بسیارخوبی برای زیستن می باشد

سید جواد ساداتی‌نژاد در نخستین هم اندیشی نخبگان دارالولایه راوند کاشان ضمن تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان این همایش، قطب راوندی را نماد ظرفیت  و منابع انسانی این منطقه در کشور و جهان دانست و گفت: به دلیل  عظمت علمی که قطب راوندی دارد باید مرکز کاشان شناسی دانشگاه کاشان کنگره بزرگداشت علامه قطب راوندی را برگزار کند.

وی ماهیان زینتی را به عنوان یکی از بزرگترین  ظرفیت‌های گردشگری راوند عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه راوند تامین کننده 70 درصد ماهیان زینتی کشور است می تواند موجب اشتغالزایی بسیار زیادی در سال جدید که به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال نامگذاری شده در این منطقه باشد.

جلودارزاده: قابلیت‌های کاشان باید به جهان شناسانده شود/ ساداتی‌نژاد: راوند قمصر دوم است

عضو کمیسیون آموزش عالی  مجلس شورای اسلامی از وجود 700 کارگاه تولید ماهیان زینتی در منطقه راوند کاشان خبرداد و گفت: با توجه به ظرفیت فراوان گردشگری که در تولید ماهیان‌زینتی راوند وجود دارد امیدواریم همانطور که کلنگ احداث شهرک‌صنعتی ماهیان‌زینتی راوند زمین زده شده هرچه زودتر عملیاتی شود.

ساداتی نژاد احداث  شهرک صنعتی ماهیان زینتی در راوند را قمصر دوم دانست و گفت: با توجه به اینکه در حوزه ماهیان زینتی در تمام ایام سال شاهد حضور گردشگر هستیم ولی در قمصر فقط  40 روز در ایام گلابگیری شاهد  حضور گردشگر هستیم لذا ظرفیت گردشگری ماهیان زینتی در راوند به مراتب بسیار بالاتر از ظرفیت گردشگری قمصر است.

وی ایجاد شهرک  صنعتی ماهیان زینتی راوند را موجب  اشتغالزایی بسیار زیاد و ایجاد واحدهای کوچک صنعتی در منطقه کاشان دانست و گفت: با توجه به کمبود منابع آبی درکاشان این شهرک صنعتی  می‌تواند کمک زیادی به توسعه صنعتی کاشان کند.

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران وبیدگل  در مجلس، فرش ماشینی راوند را از دیگر برندهای  این منطقه دانست و گفت: با توجه به اینکه فرش ماشینی راوند را جهانی کرده ولی به مرور زمان تولید این صنعت دراین منطقه کاهش پیدا کرده که مسئولان باید نسبت به احیای مجدد این صنعت در این منطقه تلاش کنند.

وی با تاکید استفاده از ظرفیت‌های مردمی، نخبگان و خیرین برای راه اندازی حامیان راوند برای رشد و آبادانی این منطقه گفت: با توجه به اینکه کاشان در هیچ دوره‌ای پایتخت نبوده و شهری مردمی بوده لذا پیشنهاد می‌شود برای توسعه  و آبادانی منطقه راوند نقشه راه با حضور نخبگان ترسیم شود.

حجت الاسلام شیخ مجتبی رجبی راوندی دبیر اولین همایش هم اندیشی نخبگان دار الولایة راوند ابتدای این مراسم، تهیه و ترسیم نقشه راه و چشم انداز تفصیلی و ریل گذاری برای سیاست‌های آینده، شناسایی و کشف ظرفیت‌های انسانی و پتانسیل‌های منطقه راوند، توجه به جریان نخبه‌پروری  و حمایت از نخبگان و  فرهیختگان در عرصه های مختلف اجتماعی، تبیین و اولویت‌بندی نیازمندی‌های راوند و  کشف راهکارها و راهبردهای لازم  و بهرمند شدن از  توان علمی و فکری و مادی و معنوی نخبگان برای پیشرفت راوند و محرومیت زدایی را از مهمترین اهداف این گردهمایی برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز