خبرگزاری کار ایران

کارشناس اداره هواشناسی بوشهر مطرح کرد:

آخرین وضعیت جوی استان بوشهر/ از دمای 35 درجه‌ای تا هشدار درباره تلاطم خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۹۳۱

هوا در دو روز گذشته در مناطق مختلف استان بوشهر گرم شده به طوری که علاوه بر اماکن عمومی و فروشگاه‌ها، برخی مردم نیز کولر خانه‌های شان را روشن کردند.

به گزارش ایلنا، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت:طی دو روز اخیر دمای هوا به طور محسوسی افزایش یافت، و دیروز (شنبه) دمای هوا در دیر ، عسلویه ، برازجان و خورموج با 6 درجه افزایش نسبت به روز جمعه، به 35 درجه سانتیگراد رسید.

زهرا راستگو افزود: پیش بینی می‌شود از فردا همزمان با کاهش ابر و وزش باد شمال غربی دمای هوا به طور نسبی کاهش یابد.

وی همچنین درباره بارش باران نیز به این نکته اشاره کرد که بارش قابل ملاحظه‌ای تاکنون نداشته‌ایم و فقط در برازجان 3 دهم میلیمتر باران باریده، هر چند با توجه به ناپایداری جو بارش باران تا پایان امروز دور از انتظار نیست.

راستگو با اشاره به تداوم وزش باد شمال غربی شدید، از فردا (دوشنبه) تا چهارشنبه نسبت به تلاطم خلیج فارس هشدار داد و گفت: روزهای دوشنبه و چهارشنبه سواحل مرکزی و جنوبی استان و روز سه شنبه سراسر سواحل استان از شمال تا جنوب، مواج و متلاطم خواهد بود.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود روزهای سه شنبه و چهارشنبه در سواحل مرکزی و جنوبی استان سرعت باد به بیش از 60 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از دو و نیم متر برسد. بر همین اساس توصیه می شود در این مدت شناورها به‌ویژه شناورهای کوچک و تفریحی از رفتن به دریا خودداری کنند.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به وقوع گردوخاک در روزهای آینده، گفت: وزش باد در منطقه و همچنین عراق، باعث ایجاد گرد و خاک در مناطق مستعد خواهد شد. بر همین اساس در روزهای پیش رو با پدیده غبار آلود بودن آسمان، کاهش دید افقی و آلودگی هوا رو به رو خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز