خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

ضرورت حمایت از تولیدات داخلی

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۵۸۰

استاندار زنجان گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای نه گفتن کالاهای وارداتی و استفاده بهینه از سرمایه های ملی کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسدالله درویش امیری در نخستین نشست شورای اداری امسال با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار  داشت: ایران از جمله کشورهایی است که اقتصاد تحت تاثیر نفت است و از آنجائیکه بازار اقتصاد نفت در اختیار بازارهای جهانی است  باید اقتصاد کشور از نفت جدا شود و اقتصاد مبتنی بر الگوی بومی مقاوم شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه برای مقاوم سازی اقتصاد باید از تولید داخلی حمایت شود، گفت: اگر تولید و سرمایه گذاری حمایت شود، کسب و کار رونق پیدا می کند و اشتغال‌زایی ایجاد می شود.

وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای نه گفتن کالاهای وارداتی و استفاده  بهینه از سرمایه های ملی کشور است.

درویش امیری افزود: در سیاست های اقتصاد مقاومتی 25 هزار هکتار تحت پوشش آبیاری نوین قرار گیرد و بیش از 9 هزار مجتمع های آبرسانی روستایی در سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور در دستور کار قرار گرفته که 11 مورد در استان زنجان اجرایی شد.

وی ادامه داد: با تولید و اشتغال زمینه رفاه برای مردم فراهم می شود و این باهمکاری تمامی مدیران میسر می شود.

درویش امیری در ادامه به اجرای طرح رونق اقتصادی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان اشاره  کرد و گفت: این طرح ها موجب شد صنایعی که به صورت تمام وقت مشغول بودند مورد حمایت قرار گرفتند، صنایع نیمه فعال، فعال و صنایع تعطیل راه اندازی شدند و  از  7 هزار و 100 شغل متزلزل در این طرح ها حمایت شد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه بیش از یک قرن به اقتصاد نفتی تکیه شده است، گفت: نباید از دولت انتقاد کرد چرا که تنها سه سال است که وارد اقتصاد مقاومتی شده ایم.

درویش امیری عزم ملی و اراده و مشارکت همگانی را لازمه اصلاح اقتصاد فعلی و به اجرا درآوردن اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: راه نجات کشور تقویت اقتصاد مقاومتی است و نباید عملیاتی شدن این مهم را به دولت محول کرد  و می بایست به جهانیان ثابت کرد ایران می تواند بدون تکیه به نفت رشد کند.

استاندار زنجان به امنیت حاکم بر کشور و لازمه آن برای جذب سرمایه گذار اشاره کرد و گفت: سخنان مایوس کننده از تریبون ها در مقابل اقتصاد مقاومتی است 

درویش امیری در پایان به ابلاغ برنامه بودجه ششم اشاره کرد و گفت: کل بودجه استان زنجان در این لایحه 15 درصد استانی و 85 درصد ملی است و مدیران سهم دستگاه مربوط به خود را از این درصد ملی شناسایی و برای جذب آن تلاش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز