خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل برق منطقه ای گیلان خبر داد:

ایجاد تسهیلات ویژه برای سرمایه‌گذاران در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر در گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۷۷۴

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان گفت: با ایجاد تسهیلات ویژه برای سرمایه گذاران جهت سرمایه‌گذاری در استان گیلان، رویکرد عمده و اساسی شرکت، بکارگیری از انرژی‌های تجدیدپذیر بادی و خورشیدی است.

به گزارش ایلنا از رشت، همزمان با شروع فصل بهار و سال اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال،  بلبل آبادی مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با کارکنان شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان دیدار کرد.

 بلبل‌آبادی ضمن تبریک سال نو و بهار طبیعت، با اشاره به نامگذاری سال 96 به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید  و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری  بیان داشت: همانگونه که رئیس جمهور در سخنان خود تاکید داشتند که کلیه قوا و دستگاههای اجرایی کشور باید در راستای فرمایش مقام معظم رهبری حرکت کنند، شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان موضوع اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال را در راس کارهای خود قرار خواهد داد و تمرکز اصلی خود را بر روی این موضوع خواهد گذاشت تا ضمن کمک به امر تولید و اشتغال، گام اساسی در زمینه حفظ محیط زیست برداشته باشد.

در راستای عمل به این وعده، با ایجاد تسهیلات ویژه برای سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در استان گیلان، رویکرد عمده و اساسی شرکت، بکارگیری از انرژی‌های تجدیدپذیر بادی و خورشیدی است.

مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با اشاره به پتانسیل انرژی خورشیدی بسیار مناسب در جنوب استان گیلان، افزود: استان گیلان با پتانسیل انرژی خورشیدی بسیار مناسب در جنوب استان از موهبت الهی و موقعیت استراتژیک بسیار خوبی برخوردار بوده که در این زمینه برنامه ریزی و اقدامات بسیار خوبی در ظرف سال گذشته رقم خورده است و به نحوه مطلوب در حال مدیریت و پیگیری است.  در زمینه انرژی خورشیدی، شرکت‌های مختلف خارجی و ایرانی متقاضی تولید انرژی الکتریکی به وسیله سلول‌های خورشیدی در استان هستند.

بلبل آبادی با اشاره پتانسیل انرژی‌بادی بیش از 3000 مگاوات انرژی بادی در استان گیلان، بیان داشت: از سوی دیگر استان گیلان در تولید انرژی الکتریکی به وسیله توربین های  بادی، با پتانسیل انرژی بادی بیش از 3000 مگاوات، دارای جذابیت های مختلفی است. محدوده شهرستان رودبار استان گیلان به دلیل قرار گرفتن در محدوده تنها گذرگاه طبیعی است که دو جبهه مختلف هوایی شمال و جنوب رشته کوه البرز را به یکدیگر متصل می‌کند که به صورت دائمی و در تمام طول سال بادخیز بوده و از شرایط بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است. از دیگر مناطق دارای شرایط مشابه با منطقه مزبور، محدوده گردنه حیران واقع در شهرستان آستارا است. در زمینه انرژی بادی نیز شرکت‌های مختلف خارجی و ایرانی متقاضی تولید انرژی الکتریکی در این بخش در استان گیلان است.
با این سرمایه گذاری ها در استان گیلان، شاهد تولید و اشتغال عظیم در استان گیلان هستیم که نقطه عطفی در تولید و اشتغال استان گیلان و تولید و اشتغال وزارت نیرو خواهد بود که از این بابت به خود می بالیم و افتخار می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز