خبرگزاری کار ایران

فرماندار عسلویه به ایلنا خبرداد:

زیان لنج‌های بندر دَیر از طوفان دریایی/ آمادگی دولت برای پرداخت خسارت‌ها

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۸۳۷

فرماندار عسلویه گفت: در جریان طوفان دریایی روز ۲۹ اسفند ماه سال ۹۵ به شماری از لنج‌های مستقر در بندر دیر خساراتی وارد آمده است و دولت این آمادگی را دارد تا در صورت لزوم برای جبران این خسارت اقدام کند.

 «عبدالـله نادری» فرماندار عسلویه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: وقوع طوفانی دریایی در روز ۲۹ اسفند سال ۹۵ خساراتی به لنج‌های ماهیگیری و تجاری در عسلویه و بندی دیر بوشهر وارد کرد که برآورد می‌شود به هر لنج بین ۷ تا ۱۰ میلیون تومان خسارت وارد شده باشد.

نادی گفت: اگرچه میزان این خسارات به گونه‌ای نیست که به تهدیدی برای تامین معاش خانواده‌های کارگران و صاحبان لنج ها تبدیل شود اما در صورت جدی بودن تبعات ناشی از این خسارت، دولت آماده است تا برای حمایت از این دسته از زیان دیدگان طوفان روز ۲۹ اسفند ماه سال گذشته اقدامات لازم را به عمل آورد.

وی در عین حال گفت که بیشتر خسارات وارد به لنج ها و تجهیزات بنادر در بند دیر اتفاق افتاده چرا که فیلم‌هایی که پس از وقوع طوفان منتشر شده بود نشان می داد که شدت خسارات در بند دیر بیشتر از عسلویه است.

این گفته‌های فرماندار عسلویه در شرایطی است که منابع ایلنا در عسلویه می‌گویند که خسارهای آسیب وارد شده به لنج‌های طوفان‌زده به حدی جدی است که معاش کارگرانی که تا پیش از این در عرشه این لنج‌های باربری و صیادی مشغول به فعالیت بودند را در معرض آسیب قرار داده است.

منابع ایلنا همچنین تاکید دارند که برای لنج‌های صیادی و باربری آسیب دیده مجموع خسارت‌های ناشی از طوفان مذکور دست کم تا نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان برسد به طوری که برخی از آنها حتی برای شناور ماندن و تردد عادی برروی سطح دریا با مشکل مواجه هستند.

در این باره یکی از منابع ایلنا در بند دیر می‌گوید: هر لنج بسته به امکانات و صیادی و تجار بودن آن تا ۷۰۰ میلیون تومان قیمت دارد و از طرفی چون بیشتر صاحبان این لنج ها از قبل بابت هزینه های مختلف مبلغ قابل توجهی بدهی دارند در تامین هزینه تعویض و حتی بازسازی لنج‌های آسیب دیده با مشکلات مالی مواجه هستند.

در این باره همچنین «قاسم قائدی» مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر نیز به ایلنا گفت: البته میزان خسارات وارده در بندر دری بیشتر از بندر عسلویه است اما در مجموع بلافاصله پس از وقوع طوفان مذکور، تدابیری اتخاذ شده است تا از شدت خسارت کاسته شود.

قائدی البته آماری در خصوص خسارت وارد به لنج ها ارائه نکرد اما تاکید کرد که جلساتی در این خصوص در استانداری تشکیل شده است تا در صورت نیاز با هماهنگی با سایر ارگان ها کمک های لازم به خسارت دیدگان ارائه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز