خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

بازدید بیش از 13 میلیون نفر از مناطق گردشگری خوزستان در نوروز 96

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۶۷۵

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان از بازدید 13 میلیون و 954 هزار و 480 نفر از مناطق گردشگری این استان خبرداد.

خسرو نشان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در این خصوص اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی خوزستان امسال برنامه‌های متنوعی را در سراسر استان به شکلی متفاوت برگزار کرد که از آن جمله می‌توان به جشن نوروزگاه اشاره کرد که در 13 شهرستان شوش، هفتگل، شوشتر، ماهشهر، دزفول، ایزه، آبادان، شوشتر، اهواز، شادگان،مسجدسلیمان،باغ ملک و خرمشهر برگزار شد.

نشان افزود: نوروزگاه‌های خوزستان برنامه‌های متنوعی را در خود جای داد که از آن جمله برنامه‌های آئینی، بازی‌های محلی، موسیقی محلی و آداب و رسوم هر شهر و اقوام مختلف در این استان بود که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

 وی عنوان کرد: امسال توجه ویژه‌ای هم به موضوع گردشگری آبی در استان وجود داشت و بعد از چند دهه کشتی تفریحی در رودخانه کارون راه‌اندازی شد. همچنین جشنواره‌ای از کشتی ها، لنج ها و قایق ها در ماهشهر به راه افتاد.

رئیس کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در ادامه افزود: همچنین کاروانی از کشتی ها، لنج‌ها و قایق‌ها در ماهشهر به راه افتاد و حرکت کشتی تفریحی در اروند رود و قایق رانی در محوطه میراث جهانی شوشتر از دیگر برنامه ها در این زمینه بود.

نشان تصریح کرد: برپایی 37 نمایشگاه و 265 غرفه صنایع دستی از دیگر برنامه‌های نوروز امسال بود.

 وی در پایان گفت: از تاریخ 25 اسفند 95 تا 15 فروردین 96 ، 13 میلیون و 954 هزارو 480 نفر از جاذبه‌های گردشگری استان خوزستان بازدید کردند که از این تعداد 6 میلیون و 168 هزارو 384 نفر حداقل یک شب در این استان اقامت داشته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز