خبرگزاری کار ایران

همزمان با ۱۳ رجب؛

مشهدالرضا غرق در شادی ولادت مولی الموحدین علی(ع)

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۸۳۴

به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی(ع) مشهدالرضا و حرم رضوی غرق در نور و شادی و سرور است.

به گزارش ایلنا، امروز آستان ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) میزبان عاشقانی است که به میمنت ولادت امیرالمومنین(ع) به آستان بوسی آمده‌اند.

همزمان با میلاد مولی الموحدین علی(ع) همه میادین و خیابان‌های شهر مشهد و صحن و سرای آستان رضوی آذین بندی و غرق نور شد.

تعدادی از خادمان بارگاه منور رضوی به مناسبت این میلاد مسعود در نقاره خانه حرم رضوی حضور یافتند و با به صدا درآوردن نقاره‌های حرم مطهر، حال و هوای معنوی و شادی غیرقابل توصیفی در مشهدالرضا حاکم شد.

دیشب هم خادمان بارگاه منور رضوی بعد از اذان و اقامه نماز مغرب و عشا با عود و سپند پذیرای خیل زائران و مجاورانی بودند که قدم به بارگاه منور رضوی نهادند تا میلاد اسطوره عدل و جوانمردی و نخستین پیشوای شیعیان را به ساحت مقدس فرزند بزرگوارش علی بن موسی الرضا(ع) تبریک و تهنیت گویند.

در همه صحن ها و رواق ها جشن و سرور حاکم است. خادمان به توزیع شربت و شیرینی مشغول اند و ذاکران اهل بیت (ع) به مدیحه سرایی و شعرخوانی پرداخته‌اند.

علاوه بر برگزاری جشن و سرور ویژه برای میلاد حضرت علی(ع) در حرم مطهر امام رضا(ع) مقام پدر نیز مورد تکریم قرار گرفته است.

به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) علاوه بر حرم مطهر رضوی، جشن و سرور در مساجد، تکایا، محافل و بقاع متبرکه شهر مشهد و استان خراسان رضوی نیز برگزار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز