خبرگزاری کار ایران

معاون امور بازرگانی صنعت، معدن و تجارت کردستان خبرداد:

برگزاری 7 کلاس آموزشی "ارتقاء مهارت قالیبافان" در کردستان

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۰۵۲

معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سه ماه چهارم سال 95 برای بالغ بر 210 نفر از بافندگان فرش دستباف استان کردستان 7 دوره آموزش ارتقاء مهارت قالیبافان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محمد بختیار خلیقی با بیان این مطلب گفت: در راستای امر آموزش فرش دستباف استان و آشنایی بافندگان این هنر صنعت با نیازهای آموزشی روز بازارهای داخلی و خارجی، اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی فرش دستباف کرد.

 وی اظهار داشت: در این راستا ضمن اجرای دستور العمل آموزشی مرکز ملی فرش ایران و مصوبات جلسه کمیته تخصصی و آموزشی فرش دستباف، 7 دوره کلاس آموزشی، ارتقاء مهارت قالیبافان را در شهرستان های سنندج، کامیاران، قروه، دیواندره، بیجار و روستای ننله برگزار کرد.

وی خاطر نشان ساخت: این دوره های آموزشی به منظور ارتقای سطح آموزش قالیبافان و آشنایی با ارزش ها و اصالت های فرش منطقه، ترغیب برای تولید فرش های اصیل، ارتقاء سطح مهارت قالیبافان و رفع مسائل و مشکلات تولید فرش دستباف برگزار شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: به همین منظور برای 210 نفر از بافندگان فرش دستباف که از افراد  تحت پوشش شرکت تعاونی های فرش دستباف روستایی و شهری ، مجتمع های فرش بافی ، آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای و کارگاه های متمرکز تولید فرش در شهرستان های مذکور برگزار شد.

خلیقی خاطر نشان ساخت: برگزاری این دوره های آموزشی بر اساس نیازسنجی و طبق سرفصل های اعلامی تشکل های بخش فرش دستباف استان برگزار شده است.

وی این دوره ها را آشنایی با  مواد اولیه مرغوب، شناخت ابزار، چله کشی یا چله دوانی، گلیم باف یا صوف باف ابتدای کار، آموزش بافت و مکانیزم های فرش، نقشه خوانی فرش، آشنایی با حقوق اجتماعی و مزایای بیمه، تشریح طرح‌ها و رنگ‌های فرش منطقه و مورد سلیقه بازار ، آشنایی با قیمت‌های روز بازار فرش، نظارت و آموزش شناخت معایب فرش حین بافت و نحوه پیشگیری و اصلاح آن عنوان کرد.

لازم به ذکر است برای هر کلاس 30 نفره به مدت 24 ساعت کلاس آموزشی برگزار شد و در مجموع 5 هزار و 40 ساعت آموزش به بافندگان فرش دستباف آموزش داده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز