خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

آغاز عملیات 2 میلیارد دلاری پروژه های معدنی ایران/ تهیه بسته های وزارت صنعت در زمینه تولید و اشتغال

کرباسیان از تهیه بسته های وزارت صنعت در زمینه تولید و اشتغال در سال جاری خبر داد و گفت: آغاز عملیات ۲ میلیارد دلاری پروژه های صنایع معدنی ایران را در سال جاری در برنامه داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، رئیس هیات عامل ایمیدرو در نشست خبری با خبرنگاران گفت: تامین مالی پروژه آلومینیوم جنوب با حدود یک میلیارد و صد میلیون دلار از مهمترین اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت یازدهم بود.

وی خاطرنشان کرد: مذاکراتی در رابطه با اجرای فاز دوم آلومینیوم جنوب با دو شرکت معتبر چینی انجام شده است و امیدواریم بتوانیم فاز دوم را با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم اجرایی کنیم.

کرباسیان در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا درباره سیاست ها و برنامه های وزارت صنعت درزمینه تولید و اشتغال در سال جاری گفت: حدود ۴۰ درصد از تولید ناخالص داخلی  کشور به وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط می شود و اصلی ترین وظایف وزارتخانه در راستای تولید و اشتغال است که نشست هایی با حضور آقای نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و بسته های پیشنهادی هم تهیه شد که تقویت بخش معدن بطور جدی در آن دیده شده است و آغاز عملیات ۲ میلیارد دلار پروژه های صنایع معدنی ایران را در سال جاری در برنامه داریم و همچنین یک میلیارد دلار پروژه های قدیمی را افتتاح خواهیم کرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه نیروگاه ۹۳۰ مگاواتی سیکل ترکیبی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در چند ماه آینده فعال می شود، بیان کرد: حدود ۹ هزار شغل جدید در طی سالهای گذشته در حوزه ایمیدرو ایجاد شده است.

کد خبر : ۴۷۷۳۵۲