خبرگزاری کار ایران

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان مطرح کرد؛

ارتش یار قدیمی سازمان انتقال خون است

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۵۳۶

فرماندهان و جمعی از کارکنان لشکر 28 پیاده ارتش کردستان به مناسبت آغاز هفته ارتش و با هدف یاری رساندن به بیماران نیازمند به فرآورده‌های خون در پایگاه انتقال خون شهرستان سنندج حضور یافتند.

به گزارش ایلنا؛ امیر ابوالفضل برزگری، فرمانده لشکر 28 پیاده استان کردستان، از ارتش به عنوان یار قدیمی سازمان انتقال خون یاد کرد و گفت: از نخستین روزهای پس از انقلاب اسلامی نیروهای ارتش همواره در صفوف اول اهدای خون به همنوعان چه در شرایط بحرانی نظیر جنگ و بحران‌های طبیعی و چه در وضعیت صلح حاضر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه پیش از تاسیس سازمان انتقال خون ایران، بانک خون ارتش بنا نهاده شده بود و فعالیت‌هایی را به انجام می‌رساند؛ گفت: ارتش و مردم همواره همراهی و همدلی بی‌نظیری را با یکدیگر داشته‌اند که نقطه اوج آن به دوران هشت سال دفاع مقدس بازمی‌گردد و اگر این تعامل نبود جان بسیاری از مصدومین جنگ به ویژه در نقاط مرزی حفظ نمی‌شد.

 ابوالفضل برزگری یکی از استراتژی‌های نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران را مردمی بودن آن خواند و تاکید کرد:  نیروهای مسلح، همواره در کنار مردم و در جهت مصالح مردم کار می‌کنند و تجهیزات ارتش در زمان صلح، تا حدی که به توان نظامی‌اش آسیبی نرساند، برای سازندگی، امداد، تولید و خدمت به مردم به کار گرفته می‌شود.

در ادامه این مراسم محمد سعید کریمیان، مدیرکل انتقال خون کردستان ضمن تجلیل از حضور و همراهی همیشگی نیروهای نظامی و انتظامی استان به ویژه لشکر 28 کردستان گفت: پیش‌نویس تفاهم‌نامه ارتش خون بخش به منظور ساماندهی حضور اهداکنندگان خون عضو ارتش تدوین شده است که به زودی طی مراسمی به امضا خواهد رسید.

وی هدف از انعقاد این تفاهم نامه را افزایش سرعت عمل انتقال خون و قدرت مانور در حوزه پدافند غیرعامل برشمرد و گفت: مدیریت اهداکنندگان در بحران های طبیعی و غیرطبیعی و حتی زمانی که یک گروه خونی خاص نظیر گروه‌های خونی منفی مورد نیاز است از اهمیت بالایی برخوردار است و امیدواریم با مشارکت نیروهای غیور ارتش استان توان خدمت رسانی انتقال خون نیز افزایش یابد.

گفتنی است بیش از 35 نفر از فرماندهان و پرسنل ارتش دراین آیین موفق به اهدای خون خود شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز