خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار صورت گرفت؛

اعزام ۱۱۴ زندانی کهگیلویه و بویراحمد به مراسم اعتکاف در بیرون از زندان

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۸۸۱

برای اولین بار ۱۱۴ نفر از زندانیان کهگیلویه و بویراحمد برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف به بیرون از زندان منتقل شدند.

به گزارش ایلنا از یاسوج و به نقل از روابط عمومی زندان ها و اقدامات تامینی کهگیلویه و بویراحمد، برای اولین بار 114 نفر از زندانیان این استان برای شرکت در  مراسم معنوی اعتکاف در یکی ازمساجد شهر یاسوج اعزام که با استقبال خوب مددجویان مواجه شد.

" اسماعیل جمیاری" مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از اولویت های سازمان زندان های کشور، بسترسازی مناسب جهت اقدامات فرهنگی تربیتی بوده که در همین راستا با هدف احیاء ، توسعه و بسط سنت ها و فرائض دینی و آشنایی هرچه بیشتر مددجویان برای اولین بار در سطح زندان های استان تعداد ۱۱۴ نفر زندانی به نیت ۱۱۴ سوره قرآن مجید برای آئین اعتکاف به یکی از مساجد شهر یاسوج اعزام شدند.

وی تقویت باورهای دینی و مذهبی زندانیان را از جمله تکالیف سازمانی برشمرد و اظهار داشت: قرار گرفتن در فضایی خارج از زندان و خلوت گزینی زندانیان روزه دار در ایام البیض فرصتی مناسب جهت تحول فکر و اندیشه آنان است که نتیجه شرکت در این مراسم معنوی در تغییر رفتار و کردار مددجویان اثر گذار خواهد بود.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی کهگیلویه وبویراحمد افزود: همانگونه که انسان ها جهت تقویت جسم و تأمین ویتامین های مورد نیاز به انواع خوردنی، نوشیدنی ، میوه ها و سبزیجات نیاز دارند ، برای تأمین آرامش روح و روان خود به عبادات ، اذکار و ادعیه محتاج اند که شرکت در محافل و مجالس معنوی همچون اعتکاف می تواند نشاط روحی و امید واری را برای شما به همراه داشته باشد.

وی با تبریک ولادت با سعادت امیرمؤمنان علی علیه السلام ، سه روز خلوت کردن زندانیان در مسجد را دارای آثار تربیتی و روانشناختی فراوان بر شمرد و تصریح کرد: چه بسا افراد زیادی از جامعه به لحاظ سرگرم بودن و گرفتاری ناشی از پیچ و خم های زندگی این گونه توفیقاتی را نداشته باشند اما شما در این اعتکاف و خلوت گزینی معنوی قدر خود را بدانید و از آن بهره معنوی برده و همدیگر را دعا کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز