خبرگزاری کار ایران

افزایش بازدید گردشگران از سایت‌های گردشگری سیستان و بلوچستان در نوروز 96

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۴۸۶

معاون صنایع‌دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: بازدید گردشگران و میهمانان نوروزی از سایت‌های گردشگری و آثار باستانی سیستان و بلوچستان در سال 96 نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مجتبی میرحسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان در سال 96 به عنوان مقصد گردشگری ناشناخته معرفی شده و میزبان تورهای گردشگری و گردشگران فراوانی از سطح جهان بوده است. 

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر گردشگران از آثار باستانی موجود در استان، خاطرنشان کرد: گردشگران در ایام نوروز 96 از آثار باستانی فراوانی از جمله کوه خواجه، چاه نیمه، دهانه غلامان، کمربند کوه تفتان، قلعه ناصری، قلعه بمپور، قلعه سب، سفال کلپورگان، سواحل دریا بزرگ چابهار، گل‌افشان، سواحل کنارک و درک بازدید کردند .

میرحسینی با بیان اینکه افزایش گردشگران و زدودن نگاه منفی از سیستان و بلوچستان حاصل تلاش تمامی دستگاه‌های اجرایی استان و بخصوص رسانه‌ها در سال 95 بوده، افزود: اتفاق رفتاری و مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی در حوزه تبلیغات و نقش مهم رسانه‌ها در معرفی جاذبه های گردشگری استان در سال 95،  شعار گردشگری سیستان و بلوچستان در سال 96 را محقق ساخت . 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اجرای برنامه های هدفمند و تخصصی در حوزه گردشگری از جمله برگزاری 500 ساعت کلاس های آموزشی برای گروه های فعال گردشگری ، توانمند سازی جوامع محلی ، افزایش تعداد آژانس های گردشگری ،شرکت در نمایشگاه های ملی و بین المللی و حضور در سه نمایشگاه مهم گردشگری در خارج از کشور سبب معرفی هرچه بهتر ظرفیت های گردشگری سیستان و بلوچستان ، تغییر نگاه جهانی و جذب گردشگران به این استان پهناور شده است. 

وی افزود: سال 96 پیش زمینه‌ای برای بذرپاشی در نگاه‌ها بوده و همواره در تلاشیم تا  شرایط  موجود را حفظ نموده و از محصولات و اقدامات صورت گرفته برای رسیدن به یک شکل پایه از گردشگری در سال های آینده بهره گیریم. 

وی با اشاره به تفاوت ارائه خدمات و نحوه میزبانی مردم استان از گردشگران در سال 96 ، اظهار داشت : خوشبختانه استقبال گرم مردم این منطقه از گردشگران و میهمانان نوروزی، رضایتمندی گردشگران رادر پی داشته و نوروزی متفاوت را رقم زده است. 

میرحسینی با بیان اینکه توجه ویژه به توسعه گردشگری سبب مهاجرت معکوس به روستاها خواهد شد، تصریح کرد: توجه ویژه به توسعه گردشگری علاوه بر دنبال‌کردن مزیت‌های گردشگری برای استان، افزایش تولید، ثروت‌آفرینی، بهبود معیشت و صدور فرهنگ استان به سایر نقاط جهان را در پی خواهد داشت. 

وی در پایان گفت: صنایع دستی شاخص استان از جمله سوزن‌دوزی زنان بلوچ، سفال کلپورگان، حصیر‌بافی، قالیچه سیستان، خامه دوزی، صنایع دستی دریایی چابهار و کنارک از جمله صنایعی است که به گردشگران و میهمانان نوروزی در استان عرضه شده است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز