خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان خبرداد:

استان کردستان رتبه‌دار تولید گندم در کشور است

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۷۲۳

رئیس‌سازمان‌جهادکشاورزی‌کردستان‌گفت: استان کردستان رتبه‌دار تولید گندم در کشور است و با توجه به شرایط آب وهوای سال‌جاری کشاورزان کردستانی برای برداشت‌محصولی با کیفیت باید نسبت به تامین کود مورد نیاز در راستای تغذیه گیاهی اقدام تا در زمان برداشت محصول علاوه بر کیفیت محصول کامل خود را برداشت کنند.

به گزارش ایلنا، کریم ذوالفقاری اظهار داشت: با توجه به اهمیت کود، کشاورزان کردستانی در صورت نیاز کود لازم برای شان تامین می شود.

وی گفت: استان کردستان رتبه دار تولید گندم در کشور است و باتوجه به شرایط آب و هوای سال جاری کشاورزان کردستانی برای برداشت محصولی با کیفیت باید نسبت به تامین کود مورد نیاز در راستای تغذیه ی گیاهی اقدام تا در زمان برداشت محصول علاوه بر کیفیت محصول کامل خود را برداشت نمایند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان افزود: با تاکید مسئولان کشوری استان کردستان همیشه در کاشت به موقع پیشتاز بوده است اما باید تلاش شود تا داشت و برداشت را هم به شرایط عالی برسانیم.

وی تاکید کرد: مبارزه به موقع با آفات یکی دیگر از شرایط تولید محصول با کیفیت است براین اساس تامین اعتبار برای خرید سم در هر شرایطی در اولویت است.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با آفات به ویژه سن غلات باید در زمان مشخص انجام شود اهمیت این موضوع به عنوان یک اولویت در دستور کار مدیران جهاد کشاورزی قرار دارد چرا که عدم مبارزه به موقع تولید محصولات کشاورزی را به خطر می اندازد.

ذوالفقاری یادآور شد: بهپادها ظرفیت مناسبی برای اجرای مبارزه با آفات هستند اعتبار استان برای استفاده از این ظرفیت با نظارت کارشناسان،  دسترسی به امکانات و نیروی انسانی در زمان مبارزه با آفات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گفته وی طرح مهار سن باید به عنوان یک برنامه‌اقتصاد مقاومتی هرسال در زمان مشخص اجرا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز