خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی خبرداد:

تامین 60 قطعه زمین دولتی برای سیل‌زدگان عجب‌شیر/ بازسازی روستای چنار دراولویت است

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۲۲۵

استاندار آذربایجان شرقی گفت : 60 قطعه زمین دولتی برای ساخت خانه در اختیار اهالی روستای سیل زده چنار عجب‌شیر قرار می‌گیرد و بازسازی روستای چنار در اولویت است.

به گزارش ایلنا، اسماعیل جبارزاده در جمع اهالی روستای چنار عجب‌شیر با اشاره به تصمیمات ستاد مدیریت بحران که با حضور نماینده رئیس جمهور برگزار شد، افزود: 30 قطعه به افراد آسیب دیده در سیل و 30 قطعه دیگر به اهالی روستا که در بستر رودخانه هستند داده خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق مصوبه ستاد مدیریت بحران 12 قطعه از این واحدها توسط دولت با سرعت تمام با فراهم کردن مقدمات اولیه تا فصل سرما ساخته خواهد شد.

وی افزود: برای 18 خانه آسیب دیده در سیل هم وام کم بهره داده خواهد شد .

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: دولت برای ساخت خانه‌های روستاییان آسیب دیده در سیل در استان تامین اعتبار کرده و فرماندار و بخشدار شهرستان عجب شیر باید به صورت متمرکز هرچه سریع‌تر وارد عمل شوند .

وی بازسازی روستای چنار را جزء اولویت استان خواند و گفت: در سیل اخیر 12 خانه این روستا به صورت 100 درصد از بین رفته و8  خانه نیز به صورت جدی آسیب دیده است.

جبارزاده با اشاره به اینکه 90 روستای شهرستان استان در اثر سیل آسیب دیده‌اند افزود: از این تعداد روستاها آب و برق و گاز 70روستا قطع شده بود که با همت دستگاه‌های خدمات رسان همه آنها وصل شده است  .

در سیل جمعه گذشته 20 نفر از اهالی روستای چنار عجب‌شیر مفقود شدند که تاکنون اجساد 18 نفر پیدا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز