خبرگزاری کار ایران

چنگیز اصلانی مطرح کرد:

قراردادهای سفید امضا غیرقانونی است/ امنیت شغلی مهمترین خواسته کارگران

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۴۳۹

دبیر اجرایی خانه‌کارگر همدان گفت: امنیت شغلی و معیشت از مهمترین خواسته‌های کارگران است.

به گزارش ایلنا از همدان، چنگیز اصلانی امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد با اشاره به برنامه‌ها و جلساتی که که در این هفته از  پنجم تا یازدهم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، افزود: در این هفته گزارشی از عملکرد خانه‌کارگر استان‌همدان درباره امکانات، تسهیلات و آموزش‌هایی که سال گذشته برگزار شده، مسائل، مشکلات جامعه‌کارگری، دغدغه‌های آنها و نقش و جایگاه مسئولان در پرداختن به موضوعات و مشکلات‌کارگران ارائه خواهد شد.

دبیراجرایی خانه‌کارگر همدان با بیان اینکه امنیت شغلی از مهمترین خواسته‌های کارگران است، ادامه داد: ماده 7 و 10 قانون کار شناسنامه قانونی کار است و قراردادهای سفید- امضای تحمیل شده به کارگران که چاره‌ای جز پذیرش آن ندارند غیر قانونی است. ما پیگیری مسئولان را در این‌خصوص خواستار هستیم.

اصلانی با اشاره به اینکه هر یک از روزهای هفته‌کارگر عنوانی را به خود اختصاص داده، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها و جلساتی که در هر یک از این روزها برگزار می‌شود با توجه به عنوان آن دارای اهمیت بوده و امید که راه‌حلی را ایجاد کند

وی عنوان‌های نامگذاری شده در این هفته را از روز اول هفته‌کارگر بیان کرد و افزود: روز نخست با نام «کارگران در آیین محمدی» روز دوم  را با عنوان «کارگران، سلامت و تامین اجتماعی» روز سوم از این هفته را «کارگران، ایمنی و حوادث»  همچنین روز چهارم هفته کارگر، حضور کارگران در نماز جمعه و برنامه پیاده‌روی و  روز پنجم با عنوان «کارگران، توسعه اقتصادی، اجتماعی و زنان کارگر سرپرست خانوار»، ششمین روز از هفته کارگر مراسم راهپیمایی را پیگیر خواهیم بود که از خواسته‌های قانونی صنف ماست هر چند در سال‌های گذشته نادیده گرفته شده است.

اصلانی کارگران شاغل در بنگاه‌های اقتصادی، خدماتی و تولیدی را 248 هزار نفراعلام کرد و گفت: آمار شفاف و روشنی درباره کارگران شاغل استان وجود ندارد و آمارهای موجود مبهم است.

دبیر اجرایی خانه‌کارگر استان‌همدان تعداد کارگران شاغل در کشور را 13 میلیون و 500 هزار نفر عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط حاکم بر بازار تولید، فروش و مواد اولیه همچنین تنگناهای مسائل کارخانه‌ها با تعدیل نیرو مواجه هستیم.

وی به امکانات، تسهیلات و ارائه آمارهای موجود از سوی خانه‌کارگر استان‌همدان درباره کلاس‌های آموزشی برگزار شده کامپیوتر، حسابداری، گلدوزی و ...  در خانه‌کارگر، مسکن کارگری و آمارهای موجود، موضوع دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر و دیگر اقدامات صورت گرفته را مورد بررسی قرار داد و به آن پرداخت.

میلاد سپهری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز