خبرگزاری کار ایران

در سی و هفتمین سالمرگ سهراب برگزار می‌شود؛

مراسم بزرگداشت سهراب سپهری در مشهد اردهال/ رونمایی از سردیس و گالری سهراب

مراسم بزرگداشت سی و هفتمین سالمرگ سهراب سپهری شاعر شعر نوی ایران روز جمعه یکم اردیبهشت در مشهد اردهال کاشان برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، ضیائی اردهالی نایب رئیس موسسه احیای فرهنگ کاشان با اشاره به پیشنهاد فرهیختگان و علاقه‌مندان به سهراب برای برگزاری مراسمی در خور شأن این شاعر معاصر، افزود: امسال در روز جمعه یکم اردیبهشت مراسم سالمرگ سهراب سپهری در سالن اجتماعات سهراب سپهری مجتمع گردشگری خورشید اردهال برگزار خواهد شد.
 
وی با اشاره به ساخت سردیس سهراب سپهری به همت مجتمع گردشگری خورشید اردهال و هنر استاد بابایی کاشانی، گفت: بالغ بر ۲۰ میلیون تومان هزینه ساخت و نصب سردیس سهراب شده است که در مقابل سالن اجتماعات موسوم به نام این شاعر در خورشید اردهال نصب خواهد شد.
 
نایب رئیس مؤسسه احیای فرهنگ کاشان با اشاره به رونمایی از سردیس سهراب، همزمان با مراسم سالمرگ این شاعر در روز جمعه یکم اردیبهشت، گفت: سردیس شاعر آب و آیینه در میان فواره‌های آب و به شکلی زیبا قرار داده خواهد شد.
 
به گفته وی، تعدادی از نقاشان از چند روز قبل از برگزاری مراسم سالمرگ سهراب، در سالن اجتماعات سهراب سپهری مجتمع گردشگری خورشید اردهال به اجرای طرح‌های نقاشی روی دیوارها خواهند پرداخت.
 
ضیائی اردهالی خاطر نشان کرد: گالری سهراب سپهری نیز با مساحت ۳۰۰ متر مربع در مجتمع گردشگری خورشید اردهال و همزمان با مراسم سالمرگ سهراب افتتاح خواهد شد.
 
وی با اشاره به برگزاری مراسم سالمرگ سهراب با حضور شعرا، فرهیختگان، مسئولان و اجرای شعرخوانی و برنامه‌های دیگر، گفت: بعد از مراسم ۳ ساعته سالمرگ، از سردیس سهراب پرده برداری خواهد شد.

نایب رئیس مؤسسه احیای فرهنگ کاشان با تأکید بر اینکه مراسم سالمرگ به همت مجتمع گردشگری خورشید اردهال و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان برگزار می‌شود، گفت: انجمن‌های ادبی، خانواده سهراب و مسئولان کشوری از میهمانان ویژه و عموم مردم نیز برای شرکت در این مراسم دعوت شده‌اند.
 
شایان ذکر است، مجتمع گردشگری خورشید اردهال در جوار آستان مقدس علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان و در ۴۵ کیلومتری غرب کاشان واقع شده است که میزبان مراسم سالمرگ سهراب سپهری خواهد بود.
 
لازم به ذکر است، سهراب سپهری در صحن عامر بن ناصر فینی آستان مقدس اردهال مدفون است که این مکان مقدس با خانه و محل شعرسرایی سهراب که مشهور به گلستانه است، ۵ کیلومتر فاصله دارد.

کد خبر : ۴۷۹۸۱۴