خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور مطرح کرد:

حمایت از توسعه صادرات یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی است

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۶۶۲

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور حمایت از توسعه صادرات را یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: صندوق توسعه ملی معادل ریالی 700 میلیون دلار تسهیلات ارزان قیمت در اختیار واحدهای صادرات محور قرار می دهد.

به گزارش ایلنا، مجید انصاری با اشاره به اینکه امسال افق برنامه های اقتصاد مقاومتی کاملا مشخص است،گفت: تداوم برنامه های ارتقاء توان تولیدملی، بسته تامین مالی و سرمایه گذاری،توسعه صادرات، افزایش اشتغال و توجه بیشتر به فن آوری های نوین پنج محور اصلی در سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته به 24 هزار واحد تولیدی دارای مشکل تسهیلات پرداخت شد، افزود: همان پرداخت تسهیلات در سال جاری نیز تداوم می یابد با این تغییر که واحدهای تولیدی باید 10 درصد بیشتر از سال قبل افزایش تولید و اشتغال داشته باشند.

انصاری همچنین حمایت از توسعه صادرات یکی از سیاست های جدی در حوزه اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: صندوق توسعه ملی معادل ریالی 700 میلیون دلار تسهیلات ارزان قیمت در اختیار واحدهای صادرات محور قرار می دهد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برنامه های خاصی تصویب و در روزهای آینده به استانها ابلاغ می شود اظهار کرد: همه استانها در بخش اشتغال باید هدف گذاری کمی خود را داشته باشند و مشخص شود که در هر بخش چه تعداد اشتغال باید ایجاد شود.

مجید انصاری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نباید سرمایه گذاران را به دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی ترغیب کرد گفت: استفاده از این تسهیلات دارای شرایط خاص و دریافت از آن مشکل است.

وی افزود: در سال گذشته 400 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در بخش سرمایه گذاری و سرمایه در گردش پرداخت شده است این در حالی است که تسهیلات پرداختی صندوق توسعه ملی به ریال تنها شش هزار میلیارد تومان بوده است.

انصاری اضافه کرد: سرمایه گذاران نباید در انتظار تسهیلات این صندوق بمانند و فرصت استفاده از تسهیلات عادی و جاری را از دست بدهند چرا که این کار حتما به ضرر اقتصاد استان است.

وی دستگاه های دولتی و بانک ها را به تسهیل امور در راستای سرمایه گذاری و افزایش تولید فراخواند و گفت: این دستگاه ها نباید مراجعه کنندگان را با قوانین دست و پاگیر از سرمایه گذاری منصرف کنند بلکه خود باید راه را برای آنان هموار کنند.

نماینده معین دولت در بخش اقتصاد مقاومتی استان کردستان افزود: دولت در نظر دارد برای تکمیل پروژه های سرمایه گذاری با پیشرفت فیزیکی 60 درصد اقدام کند که ما برای استان کردستان برای پروژه هایی با پیشرفت بیش از 50 دصد این کار را انجام می دهیم.

انصاری استان کردستان را دارای منابع طبیعی قابل توجه برای سرمایه گذاری دانست و گفت: تنها کاری که باید انجام شود این است که باید سرمایه گذاران جدی و مصمم را پیدا کرد.

وی ادامه داد: برخی از سازمانهای توسعه ای به دلیل وجود تعهدات متعدد در کشور کارهایشان با کندی پیش می رود و استان کردستان خیلی نباید دنبال این نوع از سرمایه گذاران باشد بلکه باید تلاش کند سرمایه گذاری خارجی و سرمایه گذاران داخلی توانمند را جذب کند.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه تلاش می کنم از طریق وزارتخانه ها برای کردستان سرمایه گذاران خوب پیدا کنم به موضوع آب استان نیز اشاره کرد و افزود: ظرف سه هفته آینده همه تصمیمات اتخاذ شده در حوزه آب ابلاغ می شود و ما سعی می کنیم مطالبات استان در این خصوص لحاظ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز