خبرگزاری کار ایران

فرماندار لاهیجان خبر داد:

همکاری بیش از 6 هزار نفر عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۰۹۷

نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان مجموع عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و انتظاماتی را بیش از 6 هزار و 500 نفر عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، سید محمد احمدی گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران نمونه واضحی از مردم سالاری دینی است که هرچه موجبات حضور و مشارکت حداکثری را بهتر فراهم کنیم، منجر به افزایش مشروعیت، مقبولیت، اقتدار ، امنیت و اعتماد بیشتر برای نظام و مسئولان و کشور عزیزمان خواهد شد.

وی با بیان اینکه شروع رسمی اانتخابات شوراهای شهر و روستای لاهیجان همزمان با سراسر کشور در تاریخ چهارشنبه 25 /12/95 با دستور رسمی آغاز شده بود، اظهار داشت: البته تمهیدات لازم با تشکیل جلسات متعدد با اعضا و مرتبطین امر انتخابات مهیا و آماده شده بود.

 فرماندار لاهیجان افزود: از سی ام اسفند 1396 لغایت 6/ 1/ 96 با آماده باش تمامی کارکنان ثبت نام از داوطلبین ورود به شوراهای شهر و روستا در سه مرکز فرمانداری، بخشداری مرکزی و بخشداری رودبنه  انجام شد.

وی افزود: در پایان 7 روز ثبت نام نامزدهای ورود به شوراهای اسلامی شهر و روستا، در کل شهرستان 1228 نفر ثبت نام کردند که از این میزان خانم ها با 47 نفر ( 8/3 % ) و آقایان با 1181 نفر ( 2/96% ) از آمار ثبت نام ها را به خود اختصاص دادند.

نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان خاطرنشان کرد: پس از پایان مدت مشخص برای پاسخ استعلامات چهارگانه در تاریخ 16/ 1/ 96 بررسی هیات اجرایی بمدت 6 روزکاری و جلسات متعدد صورت پذیرفت و در تاریخ24/ 1/ 96 صورتجلسه مربوط به هیات اجرایی به نظارت شهرستان ارسال شد، ملاک بررسی در حوزه شهری طبق قانون پاسخ استعلام های چهار گانه (نیروی انتظامی، اطلاعات، دادگستری و ثبت احوال ) مد نظر بود، تا جایی که اگر کاندیداها دارای محکومیت قطعی کیفری یا حقوقی مبنی بر محرومیت از حقوق اجتماعی نبودند، از حضورشان در این انتخابات حمایت کردیم.

احمدی تصریح کرد: مراتب تایید یا رد صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر امروز پس از دریافت نظر هیات نظارت شهرستان ها از سوی فرمانداری لاهیجان به داوطلبین اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبانی که در این مرحله رد صلاحیت شده اند می توانند از فردا 3 اردیبهشت به مدت 4 روز مراتب شکایت خود را به هیات نظارت استانها اعلام کنند.

فرماندار لاهیجان اظهار داشت: بر این اساس هیات های نظارت استانها طبق تبصره 3 ماده 50 قانون از تاریخ 7 الی 16 اردیبهشت یعنی به مدت 10 روز فرصت دارند به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده رسیدگی کنند.

وی افزود: بنابراین نتیجه و اعلام نظر قطعی و نهایی هیات نظارت استان در خصوص شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده 17 اردیبهشت از طریق فرمانداری ها اعلام می شود.

احمدی‌گفت: اسامی نامزدهای نهایی‌انتخابات شوراهای شهر در مدت 3 روز یعنی از 18 الی 20 اردیبهشت توسط فرمانداری ها منتشر خواهد شد.

فرماندار لاهیجان در رابطه با تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراهای شهر، افزود: از 21 اردیبهشت تبلیغات نامزدها آغاز و به مدت 7 روز تا 27 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان مجموع عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و انتظاماتی را بیش از 6 هزار و 500 نفر عنوان کرد.

جمعیت شهرستان لاهیجان بر اساس آخرین آمار مربوط به سال 1395، 167544 نفر است که ساکنین شهر لاهیجان101073 نفر، شهر رودبنه6858 نفر، بخش رودبنه16394  نفر  و بخش مرکزی43219  نفر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز