خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت؛

استاندار زنجان از چند طرح گلخانه‌ای در شهرستان خدابنده بازدید کرد

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۱۲۶

استاندار زنجان صبح امروز در سفر یک روزه به شهرستان خدابنده از گلخانه‌های کشت هیدروپونیک کوشک آباد و مجتمع کشت و صنعت دشت میر و مزرعه پرورش قارچ رستاک بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، مرتضی دارابی مسئول گلخانه کشت هیدروپونیک کوشک آباد گفت: پس از ورود استاندار زنجان ، وی از گلخانه‌های کشت هیدروپونیک کوشک آباد این شهرستان بازدید کرد.

 دارابی‌گفت: فناوری کشت و پرورش گیاهان در محیط بدون خاک به کمک محلول‌های غذایی هیدروپونیک نامیده می‌شود.

وی ادامه داد: در این سیستم تمام عناصر غذایی مورد نیاز برای رشد گیاه به صورت محلول در اختیار گیاه قرار می گیرد.

دارابی به مزایای این روش اشاره کرد و گفت: در این فناوری مصرف آب به حداقل می‌رسد و کاشت گیاه با تراکم بیشتری انجام می‌شود که در نهایت به تولید بیشتر منجر می‌شود.

مسئول گلخانه کشت هیدروپونیک کوشک آباد ادامه داد: این طرح در مساحتی بالغ بر 5 هزار و 300 مترمربع ایجاد شده که زمینه اشتغال‌زایی 15 نفر ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه بدون دریافت تسهیلات بانکی و با 12500 میلیون ریال اعتبار ایجاد شده و سالانه 45 تا 50 تن توت فرنگی برداشت می‌شود.

در ادامه اسدالله درویش امیری استاندار زنجان از واحد پرورش قارچ بازدید کرد، این مجموعه هم با 12 هزار میلیون ریال تسهیلات بانکی و 22 هزار میلیون ریال آورده سرمایه‌گذار در این شهرستان ایجاد شده است.

مزرعه کشت و صنعت دشت میر هم از دیگر طرح‌هایی بود که استاندار از آن بازدید کرد.

این مجموعه در مساحت 220 هکتار زمین دایر شده است که در 200 هکتار آن محصولاتی چون گندم، سیب زمینی و گوجه فرنگی کشت می‌شود.

دشت میر به صورت قطره‌ای آبیاری می‌شود و با تولید 12 تن محصول رکوردی را به نام خود ثبت کرده است.

در این مجموعه که به مزرعه آموزشی هم مجهز است، انبارهای سیب زمینی به صورت فنی اداره و محصولات آن صادر می‌شود.

در این مجموعه 11 نفر به صورت ثابت فعالیت می‌کنند که با توجه به فصل برداشت محصول این رقم به 130 نفر می‌رسد.
 
دیدار با خانواده شهدا در شهر قیدار و بازدید از واحدهای صنعتی سیمان زنجان، آریا رنگ و سرنگ شفا از دیگر برنامه‌های استاندار زنجان پیش از ظهر امروز است.

گفتنی است بازدید از چند پروژه حوزه بهداشت و درمان و شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان خدابنده، از دیگر برنامه‌های استاندار زنجان در سفر به شهرستان خدابنده خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز