خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد:

قول کمک مالی به تیم سپیدرود رشت عملی شود/ پیشنهاد طرح ساخت 104 ایستگاه اتوبوس در شهر رشت

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۵۰۲

در صدوهشتادوششمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت طرح ساخت 104 ایستگاه اتوبوس و 200 استند تبلیغاتی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، صدوهشتادوششمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت همزمان با روز بزرگداشت شیخ بهایی و روز معمار در صحن علنی این شورا برگزار شد.

باقری خطیبانی عضو شورای شهر در نطق پیش از دستور اظهار کرد: از عمر شورای چهارم زمانی کمی مانده، زمان خوبی است که بدانیم کدام یک از ما در آزمون انتخاب مردم سربلند می‌شویم و آیا تاکنون امانتدار خوبی بوده ایم.

وی همچنین با انتقاد از آمار بالای احکام جابجایی در شهرداری رشت خطاب به سایر اعضای شورا گفت: آیا شورای چهارم توانسته است عدالت را در توزیع امکانات رعایت کند؟

عضو شورای شهر رشت همچنین خواستار پرداخت حقوق معوقه پاکبانان شهرداری رشت شد.

*شورای چهارم رشت به مراتب بهتر از شورای قبل بود/اگر خلافی صورت گرفته گزارش شود

رجبی ویسرودی در پاسخ به نطق باقری اظهار داشت: اگر چه بدهی‌ها زیاد است اما بی‌شک عملکرد شورای چهارم به مراتب بهتر از شورای گذشته بود.

وی تصریح کرد:باید واقعیت ها گفته شود. شورای چهارم علی رغم اختلاف سلیقه ها در رابطه با منافع مردم اقدامات مثبتی داشتند.

رجبی با تاکید بر اینکه اگر شهرداری خلافی مرتکب شده باید گزارش داده شود و به تبع آن بررسی های لازم صورت گیرد، گفت:همه ما از شهروندان این شهر هستیم و باید برای بهتر کردن آن تلاش کنیم و پشتیبان هم باشیم.

*ضرورت رسیدگی به ساخت و ساز در زمین های نسخی

اسماعیل حاجی پور در این جلسه با اشاره به زمین های نسخی موجود و ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر گفت:در گذشته با اسناد نسخی پروانه ساخت داده میشد اما اکنون این کار خلاف قانون شمرده می شود و نیاز است در این زمینه توجه بیشتری شود.

همچنین رفیعی نوده ای عضو دیگر شورا  در رابطه با مشکل زمین های نسخی در شهر گفت:تمام زمین ها توسط دولت سند دارند اما در گذشته زمین ها توسط کشاورزان تکه تکه شدند به فروش رسیدند و ساختمان هایی در این زمین ها ساخته شده که فاقد سند هستند .

وی افزود: اکنون تنها راه حل موجود این است که شهرداری قبل از ساخت، اجازه دیوارگذاری دهد تا صاحب زمین اقدام به گرفتن سند کرده و سپس پروانه ساخت بگیرد.

همچنین طرح دوفوریتی در بحث تعیین و تکلیف زمین های نسخی در این جلسه توسط عضو شورا ارائه شد.

*پیشنهاد طرح ساخت 104 ایستگاه اتوبوس

در ادامه ،طرح ساخت و نصب و بهره برداری از ١٠٤ ایستگاه اتوبوس همراه با ٢٠٠ استند تبلیغاتی در شهر توسط رسولی رییس کمیسیون حمل و نقل شهری مطرح شد.

رسولی در خصوص متذکر شد: یکی از مشکلاتی که همیشه دیده شده بحث ایستگاه‌های نامناسب و بهسازی آنها بوده که با توجه به نیازی که داشتیم به لحاظ فنی چنین طرحی را  ارائه دادیم.

این طرح جهت بررسی به کمیسیون بودجه ارائه شد.

*قول کمک مالی به تیم سپیدرود رشت عملی شود

در ادامه این جلسه ،رفیعی نوده ای با آرزوی موفقیت برای تیم سپیدرود گفت: با توجه به بازی‌های آخر تیم سپید رود قولی که در رابطه با کمک مالی برای این تیم در نظر گرفته شده باید عملی شود.

نیکومنش نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت هم در این جلسه خواستار رسیدگی به حقوق معوقه برخی از کارکنان شهرداری رشت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز