خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گیلان خبر داد؛

اجرایی شدن طرح افزایش مستمری مددجویان در برنامه ششم

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۴۸۱

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: در وزارتخانه طرحی برای افزایش مستمری مددجویان ارائه شد که درنهایت در هیات دولت تصویب شد و در برنامه ششم اجرایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمود ایزددوست گفت: ملاک افزایش نیز توجه به استاندار جهانی بود که با توجه به تعداد خانواده مستمری از ۱۶ تا ۵۰ درصد افزایش پیداکرده است.

ایزددوست با بیان اینکه ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار خانوار در کشور تحت پوشش دو نهاد حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند، گفت: در گیلان ۱۱۰ هزار خانوار  که شامل  ۲۲۸ هزار نفر می‌شود، تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی با بیان اینکه این تعداد خانواده تحت پوشش آمار مطلوبی نیست، گفت: امیدواریم با تدبیر مدیران خانوارها بی‌نیاز این قبیل کمک‌های اولیه برای زندگی باشند.

افزایش امیدواری در بین خانواده‌های کم‌درآمد

او سپس به تشریح طرح بزرگ دولت تدبیر و امید برای ارتقای وضع معیشتی خانواده‌های کم‌درآمد در ایران پرداخت و گفت: این کمک‌ها در مقایسه با گذشته می‌تواند روح تازه‌ای در کالبد این عزیزان بدمد.

وی بابیان اینکه ۹۵ هزار تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها به خانواده‌های تک‌نفره اختصاص می‌یابد گفت: با توجه به مستمری ۵۳ هزارتومانی از محل دستگاه اجرایی خانواده تک‌نفره ماهانه ۱۹۳ هزار تومان دریافت خواهد گرفت.

وی ادامه داد : خانواده‌های دونفره نیز با دریافت ۱۸۹ هزار تومان در کنار مستمری ۶۱ هزارتومانی و یارانه ۹۰ هزارتومانی درمجموع ۳۴۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

ایزددوست همچنین این افزایش را برای خانواده‌های سه‌نفره ۲۵۳ هزار تومان  عنوان کرد و گفت: این خانواده‌ها نیز در کنار مستمری ۷۲ هزارتومانی و یارانه ۱۳۵ هزارتومانی درمجموع  ماهانه ۴۶۰ هزار تومان دریافتی خواهند داشت.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گیلان همچنین با اعلام اینکه ۳۳۷ هزار تومان به خانواده‌های چهارنفره پرداخت می‌شود گفت: خانواده‌های  چهارنفره نیز با احتساب مستمری ۸۱ هزارتومانی و یارانه ۱۸۰ هزارتومانی درمجموع ۵۹۸ هزار تومان دریافتی خواهند داشت.

وی ادامه داد: خانواده‌های پنج‌نفره نیز با اضافه شدن یارانه ۳۶۵ هزارتومانی در کنار مستمری ۱۰ هزارتومانی و یارانه ۲۲۵ هزارتومانی قبل مجموع ۶۹۰ هزار تومان در طول ماه از دولت دریافتی خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز