خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد مطرح کرد؛

اخذ مجوز 16 تصفیه خانه محلی در مشهد

کد خبر : ۴۸۲۵۴۴

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: با مشارکت بخش خصوصی و شوراها مجوز احداث 16 تصفیه خانه محلی در مشهد اخذ شد.

به گزارش ایلنا، خلیل‌الله کاظمی چهارشنبه، ششم اردیبهشت در کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، اظهار کرد: باتوجه به مشکل کمبود آب در تلاش برای طراحی پروژه‌هایی در این زمینه هستیم در این راستا با مشارکت بخش خصوصی و قوانین شوراها، مصوبه 16 تصفیه خانه محلی فاضلاب را اخذ کردیم.

وی افزود: به دنبال اجرایی شدن این طرح بالغ بر 10 میلیون مترمکعب پساب تصویه شده تامین خواهد شد و 50 درصد منابع آبی که در تلاش برای تامین آن هستیم نیز از محل این مراکز تامین خواهد شد.

کاظمی تاکید کرد: مشارکت شهروندان و مردم و استفاده از توان مجموعه‌هایی که بصورت محلی قانونگذاری می‌کنند مانند شورای شهر، در اجرای فرآیند و پتانسیل‌هایی که در سطح شهر وجود دارد می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: با وجود محدودیت در حوزه زمین و منابع آبی سرانه فضای سبز شهر در مشهد بالای 14 مترمربع است.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد عنوان کرد: تراکم جمعیتی در بعضی نقاط به گونه‌ای است که زمینی برای توسعه فضای سبز باقی نمانده و به این دلیل طرح‌های دیگری را طبق قانون‌های شورای شهر پیاده‌سازی کردیم.

وی افزود: به عنوان مثال برای ساختمان‌های بلند طراحی باغ بام و دیواره‌های سبز درنظر گرفته شده که در بعضی از مناطق به همراه امتیاز تخفیف 250 هزار تومانی در صدور پروانه‌های شهرداری است.

کاظمی اضافه کرد: شهروندانی که اجازه کاشت درخت در محل منزل یا اقدام به آبیاری گیاهان جلوی منزلشان کنند در هزینه آب‌بهای شان از سوی شهرداری یاری می‌شوند.

وی اضافه کرد: در راستای افزایش سرانه فضای سبز در ادارات نیز با استفاده از زمین‌های بلااستفاده، فضای سبز را به مقدار 500 هکتار گسترش داده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز