خبرگزاری کار ایران

خندان‌دل در نشست‌خبری مطرح کرد:

انباشت نیروی انسانی در شهرداری‌ها/ اشتغال 3 تا 5 برابر حد نیاز

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۶۲۴

معاون عمرانی، توسعه شهری و روستایی کشور، رویکرد زیر بنایی و اساسی در مدیریت‌شهری را مهم ارزیابی کرد و گفت: بین 3 تا 5 برابر حد نیاز در شهرداری‌ها اشتغال دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، هوشنگ خندان‌دل شامگاه امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی زنجان با اشاره به اینکه 74 درصد مردم در شهرها زندگی می‌کنند،  گفت: روند رشد شهرنشینی در حال گسترش است.

 خندان‌دل با بیان اینکه توجه به بخش بزرگی از جمعیت شهرنشینی باید اهمیت داده شود تا ارائه خدمات مطلوب را شاهد باشیم، گفت: ایجاد زیر ساخت‌های مدیریت شهری برای جمعیت شهرنشینی ضروری است.

وی با اشاره به وجود بالغ بر یک‌هزار و 200 روستا در کشور گفت: توجه به نظام تامین مالی در این زمینه حائز اهمیت است.

خندان‌دل با اشاره به اهمیت این نظامات در جامعه افزود: سرانه اختصاصی به هر شهروند در شهرها کوچک و کلانشهرها اختلاف فاحشی دارد.

وی با بیان اینکه با اصلاح زمینه قوانین و مقرارت مجموعه مدیریت‌شهری می‌توان شاهد برنامه‌ریزی در راستای رسیدگی به امور شهری با اصلاح قوانین و مقررات بود، تصریح کرد: لایحه در وزارت‌کشور برای ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها تصویب شده است.

معاون عمرانی، توسعه شهری و روستایی کشور این اقدامات  را همراه با یک پشتوانه تئوریک و دیدگاه‌ها و مدیریت‌شهری مهم ارزیابی کرد و گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی این لایحه مدیریت‌شهری تهیه شده که به موضوع نیروی انسانی نیز می‌پردازد.

خندان‌دل با بیان اینکه در شهرداری‌ها انباشت نیروی انسانی وجود دارد، یادآور شد: این وضعیت محصول قوانین سال‌های قبل  بوده است.

این مسئول کشوری در زنجان با اشاره لایحه حقوق شهروندی در زمنیه نابسامانی‌های مدیریت‌شهری، خاطرنشان شد: مشارکت دادن مردم در اداره امور جامعه حائز اهمیت است.

وی، رویکرد زیر بنای و اساسی در مدیریت‌شهری را مهم ارزیابی کرد و گفت: بین 3 تا 5 برابر حد نیاز در شهرداری‌ها اشتغال دارند.

معاون عمرانی، توسعه شهری و روستایی کشور در بخشی از سخنان خود، وضع قوانین برای ورود خروج نیرو به شهرداری‌ها را مهم عنوان کرد و گفت: سال  گذشته 60 هزار میلیارد تومان در شهرداری‌ها هزینه شده است.

این مقام مسئول کشوری، با اشاره به ساماندهی نیروهای استخدامی در شهرداری‌ها گفت: آزمونی برای تبدیل وضعیت افراد در شهرداری‌ها بر گزار خواهد شد.

خندان‌دل، مورد توجه قرار دادن اسناد آسیب‌شناسی را در این حوزه مهم دانست و گفت: برخی منابع از شهرهای بزرگ به شهرهای حاشیه‌ای و کوچک در مدیریت‌شهری منتقل می‌شود.

وی، میزان کمک‌مالی به دهیاری‌ها، تقویت مشارکت مردم در امور روستایی را از جمله این اقدامات مهم در سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: توجه به حوزه حمل و نقل عمومی مهم و از اولویت‌ها نیز حمل ونقل ریلی در کشور را بیان کرد.

 معاون عمرانی، توسعه شهری و روستایی کشور همچنین خبر از ورود 2 هزار دستگاه واگن جدید به کلان‌شهرهای کشور داد و گفت: ایجاد زیر ساخت‌های تولیدات داخلی کشور باید مهیا شود.

این مسئول درپایان سخنان خود برگشتن به ریشه‌های سنتی و تاریخی جامعه را حائز اهمیت دانست و گفت:  باید از راه‌های بازگشت به تمدن تاریخی و سنتی و فرهنگی خود پیروی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز