خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان خبر داد:

تکمیل خط 2 قطارشهری اصفهان تا سال 1400/ آغاز ساخت سه ایستگاه خط 2 در نصف‌جهان

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۲۷۳

شهردار اصفهان با اشاره به آغاز ساخت سه ایستگاه خط ۲ قطارشهری‌اصفهان گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تکمیل خط ۲ قطارشهری اصفهان تا سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان قطارشهری اصفهان و حومه، مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به سیاست‌گذاری مدیریت شهری اصفهان برای ساخت خطوط دو و سه قطارشهری اصفهان و آخرین وضعیت آن اظهار داشت: تلاش ما این است که خط 2 و 3 قطارشهری اصفهان ظرف برنامه اصفهان 1400 به پایان برسد و با توجه به این موضوع، ما سه خط قطارشهری در اصفهان خواهیم داشت که شامل خط‌های یک، دو،سه و توسعه خط یک هستند.

وی با بیان اینکه از نظر اجرایی درحال‌حاضر سه ایستگاه خط دوم قطارشهری اصفهان آغاز شده، افزود: نخستین ایستگاهی که در حال حاضر کار ساخت آن آغاز شده، در شهرک امام حسین(ع) واقع در خیابان شهید آیت‌الله غفاری قرار دارد. شفت ورودی و سازه نگهبان آن تکمیل شده و قرار است TBMها از آن شروع به حفاری کنند.

شهردار اصفهان ادامه داد: قرارداد احداث دو خط تونل به قطر 6 متر با TBM از ایستگاه شهرک امام حسین(ع) تا میدان امام علی(ع) در حال حاضر با رقم بیش از 200 میلیارد تومان امضا شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

وی افزود: کار ساخت ایستگاه زینبیه نیز با انتخاب پیمانکار آغاز شده و از دو ماه پیش اجرای قرارداد آن آغاز شده است. در ابتدای امسال، سرعت اجرای پروژه به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه در خط دوم، اغلب نوع کار به صورت زیرزمینی انجام می‌شود و از رمپی خارج از محوطه وارد زمین شده و ایستگاه از این طریق ساخته می‌شود، تصریح کرد: پیمانکار ایستگاه عاشق اصفهانی نیز به عنوان سومین ایستگاه مد نظر این خط انتخاب شده و قرارداد آن بسته شده اما هنوز ابلاغ نشده است. 

وی افزود: قرار است که دسترسی‌های مد نظر برای این ایستگاه آزاد شود و پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت گیرد تا پس از پایان جابجایی تأسیسات در این زمینه و تجهیز کارگاه، به سرعت کار ساخت آن آغاز شود.

شهردار اصفهان درباره مشخصات کلی خط دو قطارشهری اصفهان گفت: کل خط دو قطارشهری اصفهان حدود 24.4 کیلومتر بوده و دارای 23 ایستگاه است. 16 ایستگاه این خط در فاز نخست اولویت اجرایی کار قرار دارد که در این زمینه از دو جبهه کار آغاز می‌شود.

وی افزود: خط دوی قطارشهری اصفهان از خمینی‌شهر شروع شده و به دپوی حرم حضرت زینب(س) در شمال شرقی اصفهان ختم می‌شود.

جمالی‌نژاد بیان کرد: از 16 ایستگاه مد نظر، در حال حاضر مشاوران 9 ایستگاه تعیین شده‌اند و قرارداد آنها امضا شده و مشغول به کار هستند؛ همچنین قرار است در دو ماه آینده مشاور 7 ایستگاه باقیمانده از فاز نخست اجرا، با ارائه طرح، قرارداد خود را نهایی کنند.

وی با اشاره به استفاده از تجربیات خط یک متروی اصفهان در ساخت خط دو اضافه کرد: اولویت این است که در ابتدا ایستگاه‌ها در حد سفت‌کاری ساخته شده و پس از آن TBM وارد ایستگاه شود تا در طول ایستگاه سگمنت‌گذاری و حفاری TBM نداشته باشیم و این موضوع باعث صرفه‌جویی بسیاری در پروژه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز