خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

مرمت پل تاریخی صفویه در شهرستان خرم‌آباد

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۳۱۶

معاون مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از مرمت پل تاریخی صفویه در شهرستان خرم آباد ظرف 6 ماه آینده خبرداد.

محمدرضا اسدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: پل 350 متری و تاریخی صفویه یا پل گپ که این نام محلی به معنی بزرگ برروی آن گذاشته شده است در مرکز شهر خرم آباد و از پل های تاریخی دوره صفویه است.

 اسدی افزود: این پل تاریخی بر روی رودخانه این شهرستان، غرب شهر را به شرق ربط می‌دهد و در مجاورت قلعه تاریخی فلاک الافلاک قرار دارد.

 وی عنوان کرد: در دهه 1340 که این پل آسیب جدی دیده بود برای مرمت آن از بتن استفاده شده و اکنون با برداشتن بتن و مرمت به حالت اولیه و قدیمی خود باز خواهد گشت.

معاون مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان تصریح کرد: با کمک یک خیر قرار است یک پل جایگزین در بالا دست این پل برای عبور ماشین احداث شود و این پل به پل گردشگری تبدیل خواهد شد.

اسدی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای مرمت این پل تاریخی یک میلیارد و 200 میلیون تومان است که از محل صندوق مدیریت بحران تهیه شده است.

وی گفت: به منظور مقاوم‌سازی و افزایش میزان استحکام این سازه مبلغ 30 میلیون تومان از صندوق اعتبارات سازمان میراث فرهنگی اختصاص یافته است.

پل صفویه(گپ) بر روی رودخانه شهر خرم آباد بنا شده به شماره 2354 در سال78 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز