خبرگزاری کار ایران

حیدرعلی عابدی:

مدعیان افزایش یارانه‌‌ها اختیارات رییس‌جمهوری را نمی‌دانند/ مملکت با شعار اداره نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۹۶۹

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: اگر برجام نبود امروز خبری هم از طرح تحول نظام سلامت نبود. امروز هیچ بیماری به دلیل بی‌بضاعتی پشت در بیمارستان‌ها نمی‌ماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حیدرعلی عابدی در ستاد جوانان حسن روحانی در اصفهان با اشاره به اینکه با شعار مملکت اداره نمی‌شود، اظهار کرد: وقتی حسن روحانی اعلام کرد خزانه خالی است برای شفاف شدن ذهن مردم صحبت کرد. کاندیداهایی که امروز مدام صحبت از  افزایش یارانه می‌کنند یا می‌خواهند فلان تعداد شغل ایجاد کنند باید بپرسید از کدام منبع درآمد؟ آنها اصلا می‌دانند اختیارات رییس‌جمهوری تا کجاست؟ از کجا چنین شعارهایی می‌آورند؟ من به این دوستان توصیه می‌کنم حداقل سری به کمیسیون اقتصادی مجلس بزنند و بپرسند آیا چنین امکانی برای افزایش یارانه و شغل امکان‌پذیر است؟

وی با تاکید بر اینکه اگر برجام نبود امروز خبری هم از طرح تحول نظام سلامت نبود، افزود: ما با برجام توانستیم آمریکا را کنترل و 6 کشور قدرتمند اروپایی را متوجه کشورمان کنیم.این دستاورد کمی نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس درباره رد صلاحت برخی کاندیداهای شورای شهر در اصفهان گفت: هیات‌های نظارت به تاکیدات خدا، پیامبر(ص)، امام(ره) و رهبری گردن بنهند و در قضاوت خود مسائل شرعی را پررنگ ببینند و به بند"ج" و... بنویسند فلانی التزام به فلان جناح را نداشت و همه را راحت کنند.

وی با اشاره به برخی صحبت‌های مطرح شده مبنی بر افزایش یارانه‌ها، افزود: کسی از افزایش یارانه‌ها ناراحت نمی‌شود بلکه همه خوشحال هم می‌شوند اما افزایش یارانه باید براساس یک بودجه مشخص صورت بگیرد و برای دولت نیز یک بودجه مشخص وجود دارد که هزینه جاری و هزینه عمرانی نیز باید از این بودجه کم شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه هر شخصی بخواهد افزایش یارانه بدهد باید یارانه تعدادی از دهک‌ها را کم و به دهک‌های پایین‌تر یارانه بیشتر بدهد، اضافه کرد: نمی‌شود که مدام تکرار کنیم که یارانه افزایش پیدا می‌کند. مگر می‌شود برای چنین کاری بدون موافقت مجلس بخواهید کاری انجام دهید؟

عابدی با اشاره به اینکه مهمترین اتفاقاتی که در دولت آقای روحانی رخ داده برجام، طرح تحول نظام سلامت و موضوعات اقتصادی بوده، افزود: درباره برجام صحبت زیاد شده اما در بحث طرح تحول نظام سلامت باید نگاهی به قبل و بعد از این طرح بیاندازیم. ما اگر سال 91 را بررسی کنیم، سلامت در چه وضعی بوده؟ بیمارستان‌ها آیا برازنده کشوری مثل ایران بوده؟ آیا پزشکان متخصص پس از ساعت یک بیمارستان‌ها را ترک نمی‌کردند؟ مگر پول داروی یک بیمار MS بیش از یک‌میلیون در ماه نبوده؟ مگر به دلیل تحریم بیماران سرطانی با مشکل کمبود دارو مواجه نبودند؟

وی ادامه داد: مگر خانم دستجردی وزیر بهداشت دولت قبل اعلام نکرد با ارز دارو زین اسب وارد کرده‌اند و پس از آن برکنار شد؟ مگر امام(ره)، رهبری و شرع نمی‌گوید سلامت انسان‌ها در اولویت است؟ پس چه اتفاقی رخ داده که در دولتی که نفت را به بالاترین قیمت فروخته گامی برای سلامت برداشته نشده است. 

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: حالا پس از 4 سال و در سال 96 اتفاقات خوبی رخ داده است. امروز هیچ بیماری به دلیل بی‌بضاعتی پشت در بیمارستان‌ها نمی‌ماند. امروز نزدیک 11 میلیون نفر بیمه سلامت هستند به غیر از افرادی که بیمه تامین اجتماعی دارند. امروز کسی که وارد بیمارستان می‌شود فقط 6 درصد کل هزینه‌های درمان خود را می‌پردازد؛ آیا می‌توان چشم‌ها را روی این خدمات بست؟

عابدی اظهار کرد: بیمارستان‌های کشور امروز متحول شده‌اند. از نظر تخت ICU ما 4 سال پیش با کمبود مواجه بودیم اما امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که کمبودی وجود ندارد. در دولت فعلی 20 هزار تخت به بیمارستان‌های کشور افزوده شده، این در حالی است که در 30 سال گذشته چنین مهمی رخ نداده بود ولی این دولت سه ساله انجام داد.

عابدی همچنین به اشاره به طرح تحول سلامت تاکید کرد: اولویت وزارت‌بهداشت باید توسعه پزشک خانواده، الکترونیکی‌کردن پرونده‌های بیماران و برقرای سیستم ارجاع باشد که در راستای همین طرح تحول نظام سلامت اجرایی می‌شود. امروز روستاها همچون شهرها از خدمات یکسان درمانی برخوردارند.

وی با بیان اینکه امروز پزشک متخصص مقیم در بیمارستان‌های کشور مستقر است، گفت: رضایت مردم از بحث سلامت یک رضایت قابل قبولی است امروز مردم احساس امنیت سلامتی پیدا کرده‌اند. امروز بهترین درمان و بهترین دارو برای مردم تجویز می‌شود و از سال 96 به بعد نیز مراقبت‌های مورد نیاز در منزل توسط دولت تامین می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز