خبرگزاری کار ایران

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس مطرح کرد:

پتروشیمی دهدشت تعطیل نمی‌شود/ بهره‌برداری حداکثر تا 3 سال آینده

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۷۲۳

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس‌گفت : به برکت سفر زنگنه وزیر نفت و نژاد سلیم مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس به پتروشیمی دهدشت کارهای صنعتی و غیر صنعتی آن انجام می شود و دیگر نگرانی ازاین بابت وجود ندارد و انجام پروژه متوقف نخواهد داشت .

به گزارش ایلنا از یاسوج, " سردار عدل هاشمی پور " با بیان اینکه امید است ظرف دو ونیم تا سه سال آینده پتروشیمی دهدشت به بهره برداری برسد و افزود : خوشبختانه لوله های خط انتقال خوراک این کارخانه خریداری و آماده شده و در همین سفر عملیات اجرایی و طراحی آن بطول 60 کیلومتراز سوی وزیر نفت صادر شد.

وی با بیان اینکه صادر شدن دستور بحث ای پی سی اف پتروشیمی دهدشت شامل ساختمان‌های صنعتی و غیره صنعتی از سوی وزیر اظهار داشت : تا دو هفته آینده مناقصه مرحله دوم پتروشیمی دهدشت نیز برگزار و پیمانکار این مرحله نیز مشخص می شود.

رئیس کمیته گاز و پتروشیمی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون 7 شرکت خارجی و 7 شرکت داخلی برای شرکت در این مناقصه ثبت نام کرده اند، گفت: در موضوع طرح آبرسانی از رودخانه مارون به پتروشیمی دهدشت ایستگاه پمپاژ آن هم اکنون بین 70 تا 80 درصد پیشرفت کاری در دست اجراست .

هاشمی پور اعتبار مورد نیاز این کارخانه را هزار و 400 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : این اعتبار در طی این سه سال از محل صندوق توسعه ملی تامین و در این طرح صنعتی هزینه می شود.

وی پیشرفت کاری فاز اول آنرا بین 45 تا 50 درصد شامل عملیات خاکی عنوان کرد و تصریح کرد : پیش بینی می شود این مرحله تا شش ماه آینده به اتمام برسد . 

هاشمی پور فاز دوم این کارخانه را شامل ساختمانهای صنعتی و غیره صنعتی بیان کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تمام مراحل که شامل سه مرحله است بصورت همزمان اجرا می شود.

سردار هاشمی یکی از مشکلات اصلی مردم شهر و بخش سرفاریاب را جاده ارتباطی دانست و افزود : این جاده در مسیر خط لوله سراسری قرار دارد و به همین دلیل امکان تعریض وجود ندارد که از وزیر نفت خواهش کرد دستور کار مطالعاتی را صادر نماید و همچنین باتوجه به تعداد زیاد ورزشکاران و نبود زمین فوتبال تعداد 8 زمین چمن مصنوعی نیز از وزیر تقاضا نمود که هر دو درخواست با استقبال و مواففت وزیر مواجه شد. 

در پایان از مهندس زنگنه درخواست کرد که تعداد 50 حلقه چاه نفت فعال شهرستان بهمئی را نیز بازدید کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز