خبرگزاری کار ایران

شهردار نیاسر خبرداد:

آیین گل و گلاب نیاسر با شعار اشک گل سرخ 17 اردیبهشت برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۸۷۷

شهردار نیاسر از برگزاری شانزدهمین آیین گل و گلاب نیاسر در روز یکشنبه 17 اردیبهشت ماه در باغ تاریخی تالار شهر سبز این شهر خبرداد.

به گزارش ایلنا، سبحان نظری درنشست خبری با خبرنگاران، ضمن تقدیر از دست اندرکاران اجرایی این آئین با نیت و محوریت توسعه کهن باغ‌شهر ایران نیاسر و با اشاره به اینکه همزمان با شروع آیین گل و گلاب مراسم غبارروبی از حرم مطهرامامزاده سلطان علی ابن باقر ولی نعمت مردم منطقه کاشان (کربلای ایران) و افتتاح نمایشگاه صنایع دستی اقوام ایرانی نیز صورت خواهد گرفت .

نظری گفت: مبنای مدیریت شهری در شهر نیاسر ایجاد شرایط بهتر و بیشتر برای بهره برداری از ظرفیت های گردشگری طبیعی و تاریخی این شهر است.

وی  در ادامه با اشاره به اجرای پروژه های عمرانی بسیار خوب در این شهر ، بازسازی و مرمت  پارک  گیلانه با  اعتبار 150 میلیون تومان، کلنگ زنی ساختمان آتش نشانی با اعتبار720 میلیون تومان، آسفالت بلوار شهدا با اعتبار 600 میلیون تومان ، احداث بوستان  شهید خلبان حلاجی با اعتبار 120 میلیون تومان، خرید یک دستگاه ماشین آتش نشانی سنگین 18تن ، ساماندهی باغ تالار با هزینه 80 میلیون تومان و روشنایی بلوار خلیج فارس به طول 4 کیلومتر از مهمترین پروژه های شهرداری  نیاسر است.

وی با بیان اینکه 80 درصد از بودجه 5 میلیارد تومانی سال گذشته شهرداری این شهر وصول شده است، گفت: بودجه سالجاری این شهرداری در سالجاری بالغ بر 5 میلیارد و هفتصد میلیون تومان است که  60 درصد از این بودجه به طرح‌های عمرانی و 40 درصد مابقی بودجه جاری است.

وی افزود : از کل بودجه مصوب شورای اسلامی شهر نیاسر درسالجاری 350 میلیون تومان آن از کمک‌های دولتی و از محل درآمد شهرداری و صدور پروانه های ساختمانی تامین شده است .

شهردار نیاسر با اشاره به اینکه بیش از 800هزار نفر گردشگر از ایام عید نوروز تا 10 اردیبهشت  سالجاری وارد شهر نیاسر شدند که 3000هزار نفر خارجی بودند گفت : در ایام عیدنوروز تا 10 اردیبهشت  امسال  بالغ بر800 هزار نفر گردشگر داخلی وخارجی وارد شهرنیاسر شده اند. 

رئیس شورای شهر نیاسر نیز، یکی از مهمترین اهداف این آئین را رونق و توسعه اقتصادی منطقه دانست.

مهدی تقی پور رئیس شورای اسلامی  شهر نیاسر با تشریح فعالیت‌های انجام شده در شهرداری و بیان مشکلات عدیده شهر نیاسر ، ضمن تاکید بر اینکه شهر نیاسر از استعدادهای خوبی چون خاک، آب، آثار  و جاذبه های گردشگری و تولید گیاهان دارویی برخوردار است گفت: جذب سرمایه گذاران جهت بهره‌برداری از موقعیت های خاص این منطقه حائز اهمیت است.

رئیس شورای اسلامی شهر نیاسر سطح زیر کشت گل محمدی را در بخش  نیاسر را 750  هکتار  و شهر نیاسر 420 هکتار عنوان کرد و گفت : 250 واحد گلابگیری سنتی ، یک واحد گلابگیری صنعتی و یک واحد گلابگیری نیمه صنعتی  از مجموع  سه هزار تن گل محمدی 6  هزار تن گلاب تولید می کنند.

وی با اشاره به اینکه در هرهکتار گل محمدی در شهر نیاسر هفت و نیم تن گلاب تولید می‌شود، گفت: از جمعیت بیش از دو هزار نفری شهر نیاسر 70 درصد اقتصاد آنها به تولید گل و گلاب وابسته است.

وی جذب سرمایه گذار در صنعت سبز را از اولویت‌های‌شهرداری و شورای اسلامی شهر برشمرد

نیاسر، در 30 کیلومتری شمال‌غرب کاشان در استان اصفهان و در منطقه‌ای کوهستانی در ارتفاعات کرکس قرار دارد و به خاطر آثار ارزشمندش از جمله شهرهای تاریخی و دیدنی کشورمان به حساب می‌آید.

نیاسر شهری قدیمی است که تمام تاریخ و قدمت خود را مدیون چشمه آبی است که به نام چشمه اسکندریه شناخته می‌شود. آبشار نیاسر هم در واقع زاییده همین چشمه است.

هر ساله از اواسط اردیبهشت، نیاسر به یکی از نقاط دیدنی و توریستی ایران بدل می‌شود. نیاسر یکی از مراکز مهم تولید گل محمدی، گلاب و عرقیات گیاهی در کشور است. چنین ویژگی کم نظیری به سبب قرارگیری در دامنه کوه های کرکس و وجود چشمه پر آب اسکندریه و قنات‌های فراوان آن منطقه است.

آیین گل و گلاب نیاسر با شعار اشک گل سرخ 17 اردیبهشت برگزار می‌شود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز