خبرگزاری کار ایران

پروانه سلحشوری:

روحانی در عمل حامی زنان است/ نمی‌خواهیم جنس دوم باشیم

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۴۶۵

رییس فراکسیون زنان مجلس گفت: روحانی امروز نشان داده که در عمل حامی زنان است.

به گزارش ایلنا، پروانه سلحشوری در ستاد بانوان حسن روحانی در اصفهان اظهار کرد: بنیانگذار و رهبر کبیر انقلاب اعلام کردند مردان از دامن زنان به معراج می‌رسند. امام(ره) درباره زنان بارها گفتند که زنان در مقدرات مهم کشور حضور داشته باشند. مقدرات مهم کشور کدامند؟امام(ره) نگفتند مقدرات مهم خانه؛ گفته‌اند مقدرات مهم کشور.

وی اضافه کرد: در مجلس خبرگان اول نیز یک زن حضور داشته است. اولین فرستاده جمهوری اسلامی به شوروی سابق یک بانو می‌شود، چراکه امام(ره) زنان را باور داشت اما چه شد که رفته رفته امروز می‌گویند زنان بهتر است در خانه بمانند. چرا به این نتیجه رسیدند که جلوی درس خواندن بانوان را بگیرند بهتر است؟ 

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: می‌گویند زنان باید بچه‌داری کنند؛ خانه‌داری کنند؛ ما می‌گوییم این فعالیت‌ها را انجام می‌دهیم، مگر تاکنون نکرده‌ایم؟ سوال اینجاست که چرا می‌خواهید ما را از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی محروم کنید؟

سلحشوری با اشاره به اینکه طبق آمار فساد اداری و مالی در زنان نسبت به مردان کمتر است، ادامه داد: اگر عده‌ای مشارکت زنان را نمی‌پسندند؛ اگر عده‌ای خانه‌نشینی زنان را کرامت می‌دانند اما زنان مشارکت در اجتماع را کرامت می‌دانند. ما از اینکه تحقیر شویم یا خس و خاشاک خوانده شویم، بیزاریم. ما از تبعیض جنسییتی بیزاریم.

وی با اشاره به اینکه شما زنان امروز اینجا آمده‌اید که به کسی رأی دهید که همچون سید محمد خاتمی نه در شعار بلکه در عمل حامی زنان است، گفت: روحانی امروز نشان داده که در عمل حامی زنان است. البته از اینکه وزیر زن در کابینه نداریم، ناراحت هستیم اما آقای روحانی را درک می‌کنیم. اینکه ایشان در مجلس نهمی که حتی زنان راضی به رأی دادن به زنان نبودند، نمی‌توانستند وزیر زن معرفی کنند.

رییس فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: ما از آقای روحانی حمایت می‌کنیم اما از ایشان انتظار داریم که کشور از وزارت زنان هم بهره ببرد چون ما بانوان معتقدیم ما می‌توانیم اما نه از ما می‌توانیم‌های احمدی‌نژادی بلکه ما می‌توانیم تغییر ایجاد کنیم و دولت تعیین کنیم.

سلحشوری اظهار کرد: امروز نمی‌خواهیم جنس دوم باشیم. امروز بیش از 50 درصد دانشگاه‌های کشور در دست دختران است. در علوم پزشکی زنان ما خود را اثبات کرده‌اند و امروز زنان باید در عرصه اقتصادی و سیاسی پررنگ‌تر وارد شوند. نتیجه حضور شما بانوان دو برابر شدن زنان در مجلس است و امروز دیگر در مجلس زنان علیه زنان سخن نمی‌گویند.

وی خاطرنشان کرد: امروز طرح جامع زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست و زنان سرپرست خانوار در برنامه ششم توسعه  گنجانده شده و توانسته‌ایم با فقط 6 درصد مجلس تا حدودی خواسته‌های بانوان را پیگیری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز