خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله غروی در گفت‌وگو با ایلنا:

حمایت از رییسی مصوبه کلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیست

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان این که انتشار خبر حمایت جامعه مدرسین از آقای رئیسی، فقط مصوبه یک جلسه این تشکل حوزوی بوده است، تأکید کرد:‌ مصوبه یک جلسه جامعه مدرسین، به معنی حمایت کل اعضاء از یک مسئله نیست.

آیت الله سیدمحمد غروی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر حمایت جامعه مدرسین از کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری و پس از آن مصاحبه برخی از اعضای ارشد این تشکل ریشه دار حوزوی در تکذیب حمایت از حجت‌الاسلام ابراهیم رییسی و حمایت از حجت‌الاسلام روحانی، اظهار داشت: در برخی از شبکه‌های تلگرامی مطرح شد که جامعه مدرسین از حجت الاسلام رییسی حمایت خواهد کرد و به دنبال آن اسم و لقب تمامی اعضای جامعه مدرسین را آورده بودند در حالی که این حمایت، به عنوان مصوبه کلیت جامعه مدرسین نیست.

او افزود:‌ طبق اساسنامه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در امور مهم، آرای دو سوم کل اعضای جامعه مدرسین لازم است که در مسئله حمایت از آقای رئیسی چنین چیزی اتفاق نیافتاده، اما در جلسه ۸ اردیبهشت ماه جاری، بعد از بحث‌های صورت گرفت، رأی گیری انجام شد و اکثریت بالایی نظر به حمایت آقای رئیسی داشتند که این حمایت، فقط حمایت جلسه رسمی جامعه بوده نه مصوبه جامعه مدرسین به صورت کلی؛ که البته آیت الله یزدی هم پای مصوبه این جلسه را امضا داشتند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ تمام مشکلات این بود که اطلاعیه‌ای بدون نام و نشان تحت این عنوان آمده بود که جامعه مدرسین از جناب آقای رئیسی حمایت کرده و اسم کل اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ذیل این مطلب، منعکس شده بود، که این معنایش آن طور که تلقی بزرگان هست، این بود که گویا کلیت مجموعه جامعه مدرسین، چنین رأیی به جناب آقای رییسی دادند در حالی که مطلب این طور نبوده است؛ بلکه یک جلسه رسمی بود که اکثریت در آن جلسه از جناب رییسی حمایت کردند که این هم توسط رییس جامعه امضاء و برای رسانه‌ها ارسال شد. از این رو اطلاعیه‌ای که ایشان دادند، معتبر است اما به دلیل مطلب برخی شبکه‌های اجتماعی مبنی بر حمایت کل اعضای جامعه مدرسین، سوءتفاهمی پیش آمده بود.

آیت الله غروی در پایان در خصوص نظر شخصی خود در انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده شخصا در آن جلسه بودم و از این رو نمی‌توانم نظر خود را اعلام کنم.

کد خبر : ۴۸۸۱۹۲