خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صندوق کار آفرینی امید گیلان خبر داد:

پرداخت بیش از 15هزار فقره تسهیلات توسط صندوق کارآفرینی امید

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۳۶۵

مدیرکل صندوق کار آفرینی امید استان گیلان با تصریح بر اینکه در چند سال گذشته بیش از ١٥ هزار فقره تسهیلات پرداخت شده است؛ افزود:٦٣٠٠فرصت شغلی در طول سه سال و نیم گذشته از طریق صندوق در سامانه ثبت شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدرضا شیخ الاسلامی ضمن تبریک ایام شعبانیه و با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به معنی فقر و تنگدستی نیست، بلکه اقتصاد مقاومتی اقتصادی درون زا و برون گرا است.

مدیرکل صندوق کار آفرینی امید استان گیلان افزود: درون زا یعنی توجه به امکانات موجود کشور، استان ها و شهرستان ها و توجه ویژه به روستاها و توانمندی موجود در آنها و برون گرا بودن بدین معنی است که اگر ابزاری در کشور و استان تولید می شود باید قدرت رقابت در بازارهای جهانی را داشته باشد.

شیخ الاسلامی در ادامه بیان داشت: از دیگر شاخص های اقتصاد مقاومتی باید به مردم بنیان بودن آن اشاره کرد.

وی تصریح کرد: دانش بنیان بودن و عدالت محوری به معنای تولید ثروت است و موجب افزایش ثروت ملی می‌شود.

مدیرکل صندوق کارآفرینی امید استان گیلان بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت تدبیر و امید با تغییر رویکرد، از پرداخت‌های تحمیلاتی در حوزه اشتغال که موجب تبدیل بیکاران جامعه به بیکاران بالاجبار می شد با مشاوره و هدایت جامعه هدف خود توانست زنجیره های تولید را شکل دهد و پشتیبانی‌های موثر را شناسایی کرده و برندهای معتبر ملی و استانی را به هم متصل کند.

وی اذعان داشت: با توجه کردن به شبکه های توزیع و تولیدات روستایی و سایر پتانسیل های موجود در استان موفق به اجرای طرح روستای بدون بیکار در کشور شدیم.

وی با تصریح بر اینکه در چند سال گذشته بیش از ١٥ هزار فقره تسهیلات به ارزش ١٧٠٠ میلیارد ریال اعتبار پرداخت شده است، اظهار کرد: ٦٣٠٠ فرصت شغلی در طول سه سال و نیم گذشته از طریق صندوق در سامانه ثبت شده است.

شیخ الاسلامی به روستاهای بدون بیکار استان اشاره کرد و گفت: افتتاح روستاهای بدون بیکار اسطلخ جان، دهنه سر شیجان، حلیمه جان و چوکام از دیگر دستاوردهای صندوق در این مدت بوده است.

این مقام مسئول گفت: همچنین بحث پرورش ماهیان خاویاری از دیگر برنامه های مهم صندوق کارآفرینی امید استان به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: از بانیان اصلی و حامیان همیشگی تولید و اشتغال و همچنین از همکاران بنده در صندوق کارآفرینی امید، قدردانی و تشکر ویژه دارم چراکه در سه سال و نیم گذشته به صورت جهادی و انقلابی در این حوزه بدون هیچگونه چشمداشتی تلاش کردند و با کمترین امکانات موجود موفقیت حاصل کردند.

شیخ الاسلامی در ادامه ضمن تشکر از استاندار، مدیران استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نجفی استاندار گیلان با همه مشکلات موجود این وقت را به ما اختصاص دادند و با حمایتهای خود در کنار ما بودند که این امر، خود جای تشکر و قدردانی دارد.

وی اظهار داشت: در تلاش هستیم با نمایشگاهی جهت نشان دادن دستاوردهای کارآفرینان در مرکز شهر برگزار کنیم که امیدواریم این امر با حمایت استاندار گیلان و مسئولین استانی تحقق یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز