خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

دولت یازدهم آب شرب بیش از 700 هزار واحد مسکن مهر را تامین کرده است

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۸۰۰

مدیرعامل شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور گفت: دولت یازدهم آب شرب بیش از 700 هزار واحد مسکن مهر را تامین کرده است.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا جانباز در مراسم بهره‌ برداری از فاضلاب  شهر نیاسر و عملیات اجرایی پروژه تصفیه آب چاه شماره یک این شهر با اشاره به مختصری از عملکرد دولت  یازدهم در برخی از بخش‌های بزرگ آب و فاضلاب کشور گفت: دولت تدبیر و امید در سال‌جاری در جهت محرومیت‌زدایی با افتتاح پروژه‌ای جشن  5 هزار و بیستمین روستای  بهره‌مند از آب شرب کشور را گرفت. 

جانباز ، اعتبارات آبرسانی کشور در ابتدای  فعالیت دولت یازدهم را صفر اعلام کرد و گفت : دولت یازدهم پس از یک سال فعالیت با ارتباطی که با مجلس برقرار کرد توانست دویست میلیارد تومان اعتبار ملی برای آبرسانی به روستاهای کشور اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه اعتبار آبرسانی به روستاهای کشور در سال 94 به دو برابر یعنی 400 میلیارد تومان افزایش یافت، گفت: در سال 95 نیز با توجه به اعتباراتی که از صندوق توسعه ملی دریافت کردیم بیش از دو هزارمیلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کشور هزینه شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، به کارنامه بسیار موفق دولت یازدهم دربخش آبرسانی به  کشور اشاره کرد و گفت : دغدغه تمامی مدیران و پرسنل وزارت نیرو در دولت یازدهم توجه به اقشار آسیب پذیر در سطح کشور خصوصا روستاها بوده است .

جانباز ، با انتقاد از بعضی‌ها نسبت به انصافی که به دولت تدبیر و امید در آبرسانی به مسکن مهر داشته است اشاره کرد گفت: برای بیش از700 هزار واحد از یک میلیون و100 هزار واحد مسکن مهرساخته شده در دولت یازدهم آب شرب تامین شده است ، ضمن اینکه در حال حاضر نیز آب شرب بیش از140 هزار واحد مسکن مهرکشور نیز در دست تامین است.

وی ، به تحقق شعار دولت تدبیر و امید در توسعه فعالیت‌های  بخش خصوصی  اشاره کرد و گفت: در حالی که از ابتدای تاسیس شرکت آب  وفاضلاب کشور تا سال 1392 حدود  80 قرارداد با بخش خصوصی منعقد شده است دولت یازدهم توانسته بیش از 162 قرارداد با بخش خصوصی را با رقمی حدود 2 هزار میلیارد تومان انعقاد کنند.

جانباز، یاد آورشد: شرکت  آب فاضلاب کشور از سال 1392 تاکنون حدود 82 قرارداد با  مبلغ بیش از5 میلیارد تومان را  با بخش خصوصی منعقد کرده است .

جانباز ،  اجرای پروژهای فاضلاب کاشان و شهر نیاسر را از دیگر موفقیت های دولت تدبیر و امید دانست و گفت : حذف  co2 ازآب و تبدیل آب بی کیفیت به با کیفیت شرب در شهر سبز نیاسر با استفاده از امکانات بخش خصوصی از مهمترین پروژهای آب وفاضلاب کشور است .

وی، وارد مدار کردن 36 واحد تصفیه خانه بزرگ  فاضلاب (24 درصد فاضلابهای کل کشور) و احداث پروژهای زیست محیطی درکشور را از دیگر موفقیت‌های دولت یازدهم عنوان کرد و گفت : در دولت تدبیر و امید بیش از یک میلیون مترمکعب در شبانه روز تصفیه خانه وارد مدارشد .

وی، از افزایش  صددرصدی آب زاینده رود به شهرستان کاشان تا پایان سالجاری خبرداد و گفت: بیش از سه برابر ظرفیت موجود آب حوزه شهرستان کاشان وسایر شهرهای مسیراز آب زاینده رود تا پایان سالجاری بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور، با اشاره به اینکه تا پایان هفته دولت با  استفاده از اعتبارات بانک توسعه اسلامی تصفیه خانه کاشان به بهره ‌برداری می‌رسد گفت : تا پایان سالجاری  کل تعهدات شرکت آب و فاضلاب کشور درقبال بانک توسعه اسلامی به پایان خواهد رسید .

وی ، با تاکید بر نصب فاضلاب تمامی خانواده‌های کاشانی  به فاضلاب شهری به دلیل مشکل کم آبی در این منطقه گفت : با توجه به اینکه تصفیه خانه کاشان یکی ازمدرترین تصفیه خانه‌های کشور است و پساب را درحد آب شرب دراختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد امیدواریم با پیگیری شرکت آب و فاضلاب کاشان مردم را هرچه سریعتر نسبت به نصب فاضلاب شهری تشویق و ترغیب کنند.

جانباز ، آغاز بهره‌برداری‌شبکه جمع‌آوری، انتقال و تصفیه خانه فاضلاب نیاسر را از موفق‌ترین پروژه‌های آب و فاضلاب کشور دانست و گفت: با افتتاح این پروژه از پساب حاصله سایر مصارف را تامین کرده است .

وی با اشاره به شعار سازمان ملل جهت استفاده از پساب خاکستری گفت : با توجه به اینکه تولید بالقوه فاضلاب می‌تواند مشکلات زیست محیطی داشته باشد نمونه این شعار را با تولید پسابی که بتوان چند مرتبه بازچرخانی کرد در شهر نیاسر شاهد خواهیم بود.

شایان ذکراست بعداز ظهر امروز با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور، معاون پشتبانی آبفای کشور، معاون استاندار وفرماندار، معاون سیاسی اجتماعی ، مدیرعامل آب و فاضلاب کاشان و مسئولان شهر نیاسر ، همزمان با افتتاح طرح فاضلاب  شهر نیاسر ، عملیات اجرایی پروژه تصفیه  آب چاه شماره یک این شهر نیز آغاز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز