خبرگزاری کار ایران

زیباکلام در جمع دانشجویان کردستان:

دولت اصلاح‌طلب اجازه نداد دنیا برابر ایران قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۹۹۷

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تلاش دولت اصلاح‌طلب درباره انرژی هسته‌ای اجازه نداد دنیا برابر ایران قرار گیرد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، صادق زیباکلام امروز در جمع پر شور دانشجویان دانشگاه کردستان با بیان اینکه موضوع اصلی و مناقشه در انتخابات بین اصلاح‌طلب و اصولگرا نیست، افزود: این انتخابات انتخاب بین دو مسیر و دو رویکرد برای کشور است طوری‌که یک رویکرد بر استکبارستیزی و نظام سرمایه‌داری اصرار دارد و رویکرد دیگر معتقد است مسیر توسعه و آینده کشور در گرو اعتدال و میانه‌روی است.

وی اظهار داشت: کسانی که تصمیم به ندادن رای به شخص و جریانی را گرفته‌اند در حقیقت به جریان و خط فکری دشمن‌ستیز و استکبار ستیز کمک کردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به دلایل رای دادن به اصل انقلاب در کشور گفت: چون هر دو جریان معتقدند در چارچوب انقلاب‌اسلامی حرکت می‌کنند و این میان جریان تندرو و اصلاح‌طلب معتقدند در بستر انقلاب یعنی تحقق آرمان‌های انقلاب و مردم گام بر می‌دارند و جریان رادیکال و تندرو به گفتمان استکبارستیزی و غرب‌ستیزی باور دارند که در طول سال‌های انقلاب بر کشور حاکم بوده و در مقابل جریان اصلاح‌طلب دلیل انقلاب اسلامی را خواست و مطالبه مردم می‌داند.

زیباکلام خاطرنشان کرد: در راهپیمایی تاریخی تاسوعا در آذر 57 قطعنامه‌ای مبنی بر اینکه خواست اصلی مردم، آزادی تمام زندانیان‌سیاسی، رفع‌حصر و محدودیت و بازگشت کسانی که در تبعید به سر می‌برند و انتخابات‌آزاد و رفع شکنجه و آزادی‌اندیشه‌ بود صادر و لحاظ شد.

وی با بیان اینکه گفتمان استکبارستیزی بعد از انقلاب مشاهده شد، ابراز داشت: گفتمان جدیدی بعد از انقلاب در کشور رخ داد که هیچ نفعی برای منافع جمهوری اسلامی نداشته و جز تیشه بر ریشه منافع ملی ایران و خسران بیشتر فایده‌ای نداشته است. این طرز فکر به گفتمان اصلی جمهوری اسلامی بدل شده و ما را از امیال و خواست اصلی انقلاب دور کرده‌است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره انرژی هسته‌ای نیز گفت: سال 82 ماجرای هسته‌ای از سوی مجاهدین خلق افشا شد و آقای خاتمی در سالگرد پیروزی انقلاب رسما اذعان کردند فعالیت هسته‌ای ایران صلح‌آمیز و در چارچوب کنوانسیون بین‌المللی است و از آن روز مناقشه هسته‌ای آغاز شد.

زیباکلام با مثبت ارزیابی کردن سیاست اصلاح‌طلبان درباره پرونده هسته‌ای اظهار داشت: تلاش دولت اصلاح‌طلب آن بود که اجازه ندهند سر مسئله هسته‌ای دنیا برابر ایران قرار بگیرد اما با روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد تمام قوا یک‌دست شدند و جریان معتقد به استکبارستیز نیز صدور چندین قطعنامه به ایران را سبب شدند و اقتصاد کشور را مختل کردند.

وی ادامه داد: این سیاست جدید تا حدی پیش رفت که بند 7 منشور نیز شامل کشور ما شد و کشورهای قدرتمند بر خود دانستند هر آنچه در توان دارند علیه ما روا دارند چراکه ایران تهدید محسوب می‌شد.

زیبا کلام ابرازداشت: بواسطه تحریم‌ها منطقه پارس‌جنوبی که بین ما و کشور قطر مشترک است و یکی از غنی‌ترین مخازن گازی است در نتیجه تحریم‌ها نیز کمپانی‌های بزرگ از کشور خارج شدند طوری‌که سال 92 کشور قطر با جمعیت 3 میلیون نفری توانست 50 هزار میلیارد تومان از پارس‌جنوبی برداشت کند این در حالی است که بودجه عمرانی کشور در سال 95، 13 هزار میلیارد تومان بوده است. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: این انتخابات، انتخاب بین دو رویکرد است؛ انتخاب بین تداوم واقعیت از یکسو و ادامه شعارهایی که کشور را دچار بحران کرد که مردم باید یکی را انتخاب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز