خبرگزاری کار ایران

پزشکیان مطرح کرد:

کناره‌گیری قالیباف از رای اصولگرایان می‌کاهد/رفع حصر برای روحانی کار ساده‌ای نیست

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۰۷۷

نایب رئیس مجلس‌شورای اسلامی با اشاره به کناره گیری قالیباف از انتخابات اظهارکرد: کناره‌گیری قالیباف از آرای اصولگرایان می‌کاهد. من فکر نمی‌کنم با این وضعیت انتخابات دو مرحله‌ای شود.

به گزارش ایلنا، مسعود پزشکیان عصر گذشته در نشستی با دانشجویان که در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دوره ای که من در تبریز دانشجو بودم و مسایل زیادی مطرح می‌شد، ما نیز همین سیر را طی کردیم. انجمن اسلامی را شکل دادیم و مستقل فکر می‌کردیم، اختلافات آن زمان بر سر مدیریت بود.

وی ادامه داد: آن زمان در دانشگاه جبهه خود را اداره کردیم و درس خواندیم اما فراموش نکردیم که آینده از آن ماست. پس برای آینده خود را آماده کردیم. امروز آینده نیز از آن شما خواهد بود ولی شرط آن این است که توانمند، سالم و ماهر وارد جامعه شوید. هیچ قدرتی نمی‌تواند توان شما را از شما بگیرد. همه تلاش کردند ما در دانشگاه منزوی شویم، امروز سوال این است که آیا توانستند؟

پزشکیان تصریح‌کرد: من علم و مهارت و مدرک را با زحمت به دست آورده بودم و کسی نمی‌توانست این مهارت را از من بگیرد. در نتیجه علی رغم میل رئیس دانشگاه، دست ما پیش‌تر بود چون ما در جایگاهی غیرعاریتی قرار داشتیم. ما قدرت نفوذ در جامعه داشتیم و در جامعه مردم حرف ما را می‌پذیرفتند، شما زمانی که ماهر و عالم شدید، مردم نیز سخن شما را گوش خواهند داد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما می خواستیم به مردم خدمت کنیم ولی خواستند جلوی من را بگیرند چون مهارت من را نداشتند. من به جای گرفتن سهام و کلینیک زدن، دنبال این بودم که در روستاها و کشور چگونه باید به داد مردم رسید. این را با اعتقاد و باور به دنبال آن بودم. نمی‌خواستم شعار بدهم، حق نداریم مردم را خواص و عوام، ویژه و غیر ویژه کنیم. در این میان فقرا و محرومین بیشتر به ما نیاز داشتند.

وی با بیان اینکه آنچه مردم در میدان عمل می‌بینند را متوجه می شوند، گفت: این انقلاب را چه کسی به این روز کشانده است، مگر کسی وارد این کشور شده است، غیر از ما بوده؟ کسانی که در مناظرات از قاچاق می گفتند؛ چه کسی باید جلوی قاچاق را می گرفت؟ این ها از عوام بودن سوء استفاده می‌کنند، مسئول قاچاق نیروی انتظامی است نه دولت. چه کسی باید قاچاقچی را محاکمه کند، قوه قضاییه اما چه کسی را محکوم می‌کند؟ دولت. من نمی دانم به چه دلیلی باید در این مملکت قاچاق باشد و ما قوه قضاییه و نیروی انتظامی داشته باشیم؟ چگونه است که می توانند جلوی یک پوستر را بگیرند؟ تمام تمرکز آنان جایی دیگری است.

پزشکیان خاطرنشان کرد: اگر دانشجویان توانمند باشند و اگر برای مردم باشند، هیچکس نمی‌تواند شما را حذف کند. هیچ قدرتی نمی تواند قدرت شما را بگیرد. هر چه که مال خودشان است را می توانند بگیرند ولی آنچه در درون شماست را نمی‌توانند بگیرند. خودتان را برای فردا آماده کنید، این ناملایمات امروز واقعیت است. ما امروز دست دراز می کنیم مدیر پیدا کنیم، مدیری که بی منت کار کند و توانمند باشد، پیدا نمی کنیم. شعار را همه می فهمند که دروغ است، واقعیت در وجود افراد است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: باید این نگاه در ذهن شما باشد که سازنده فردا شما هستید. برای این فردا خود را بسازید. گول گرفتن‌ها و بستن‌ها را نخورید. خود را بسازید. در جامعه تاثیرگذار می‌شوید، مردم حرف شما را گوش خواهند داد. اینجا دانشگاه است اما برای دادن آگاهی به مردم، باید با زبان مردم سخن بگویید. یکی از اصول توسعه یافتگی احترام به فرهنگ دیگران است. فرهنگ کسانی که حتی به باور ما باور ندارد. ما حق نداریم به باور دیگران توهین کنیم.

پزشکیان تصریح کرد: انسان‌های آگاه توهین نمی‌کنند و فحش نمی‌دهند. این از توسعه نیافتگی است که با الفاظ بد دیگران را خطاب می‌کنند، این‌ها می‌خواهند مملکت را اداره کنند و داده‌های غلط به مردم بدهند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: در مقابل حق باید سر خم کرد. ما یاد نگرفته‌ایم حرف درست بزنیم و اگر حرف درست کسی زد، در مقابل او نایستیم. اینکه آقای روحانی خارج رفته است، یعنی نگاه متفاوت دارد. تمام روحانیونی که خارج رفته اند مانند شهید بهشتی، امام موسی صدر و... نگاه متفاوتی دارند. دنیا و رفتارها چیز دیگری است. من نمی‌گویم که روحانی بدون عیب است. به عنوان نمونه از ابتدا در مورد طرح تحول هشدار دادم و امروز هم بیمه ها به مشکل خورده اند ولی این دولت بیشتر از سایر دولت ها برای بهداشت و درمان وقت و سرمایه گذاشت.

پزشکیان با بیان اینکه کسی که دنیا دیده است، دیدی بازتر دارد، گفت: من به کسی رای می دهم که بعد از 4 سال تازه یاد گرفته چه کند. من ارزیابی نمی کنم در جاهایی بوده اند چه کرده اند. مسئول بازرسی بوده اند ولی اگر علمیاتی عمل می کردند، اینگونه نمی شد. چه کسی باید نظارت کند که پول ها چگونه خرج می شود. مسئول نظارت بر اجرای صحیح قوانین غیر از قوه قضاییه است؟  به عنوان نمونه همین FATF یک حرف مشخص دارد و آن این است که مسیر یک پول از ابتدا تا انتها را نشان می‌دهد. این برنامه دنبال رصد پول است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: من در مورد طرح تحول سلامت به دولت گفتم این کار را نکنید که گفته شد، امر موقتی است. تجربیات دنیا می‌گوید این کار با شکست مواجه خواهد شد. افرادی که مدیر می‌شوند، معمولا تجربه ندارند. ما در این کشور مدیر تربیت نکرده‌ایم. مدیران فعلی نیز عملیاتی نیستند و تئوریسین هستند. دکتر روحانی پس از 4 سال تجربیاتی کسب کرده که برخی عیب ها داشته است. ما امروز می خواهیم این فرد را کنار ببریم و کسی را بیاوریم که صفر کیلومتر است. دکتر قالیباف مگر از شهرداری چیزی می دانست. دکتر قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، فوق تخصص رشته خود است. از مدیریت نیروی انسانی چیزی نمی دانست. سخن برخی مشاوران را گوش داد. مکانیزم پرداخت این مملکت غلط است. اگر درست نکینم، مملکت بر هم می ریزد. راه درست است که می ماند. با این حال این دولت انصافا از همه دولت ها بیشتر برای سلامت وقت گذاشته و 11 میلیون نفر را بیمه کرد و این نامردی است که کسی بگوید کاری نکردند.

پزشکیان با اشاره به مطالباتی درخصوص رفع حصر عنوان کرد: امروز دکتر روحانی گفت اگر به من خوب رای دهید این مطالبات را حل می کنم. البته این کار ساده نیست. راه حل اصلاحات درگیری نیست. در نتیجه راه باید با کمترین هزینه باشد که امروز دکتر روحانی وعده آن را در گروی پرشور بودن انتخابات در تبریز داد. ما باید مردم را به صحنه بکشانیم و آنان را آگاه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز