خبرگزاری کار ایران

زیبا کلام در کردستان:

تحقق مطالبات مردم کرد در سایه دموکراسی امکان پذیر است

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۰۸۲

یک فعال سیاسی و استاد دانشگاه تهران گفت: بدون دموکراسی نمی‌توان به خواسته‌های قومیتی دست یافت و تحقق مطالبات کُردها تنها با تحقق دموکراسی در کشور امکان‌پذیر است.

به گزارش ایلنا، صادق زیباکلام شامگاه دوشنبه در جمع حامیان روحانی در سنندج با تاکید بر اینکه در سایه دموکراسی است که می‌توان به حقوق و مطالبات خود دست یافت، افزود: بدون دموکراسی نمی‌توان به خواسته‌های قومیتی دست پیدا کرد.

وی گفت: حق طبیعی کُردها است که در دانشگاه با زبان مادری تبادل نظر کنند و این حقی است که لیبرالیسم دموکراسی تحقق بخشیده و لذا در سایه دموکراسی است که مطالبات و حقوق احقاق می‌یابد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب، انتخاب فرد اصلح را در آینده کشور مهم دانست و گفت: اگر به روحانی رای دهیم ممکن است پیشرفت و تحولی صورت گیرد اما با دادن رای به دیگران یقینا پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

زیباکلام خاطرنشان کرد: معتقدم تحقق خواسته‌های قومیتی، ملیتی و زبانی مردم کُرد مستلزم پیشرفت دموکراسی و آزادی و پایبندی به قانون است.

رئیس ستاد روحانی در کردستان هم در این برنامه اظهار کرد: آقای زیباکلام همیشه طرفدار کُردها بوده و برای حقوق کردها مذاکره کرده است.

جلال جلالى زاده گفت: ما باید با مسئولیت پذیرى از جریان دموکراسى خواهى دفاع کنیم و با موجى که در سایر شهرهاى کشور در دفاع از جریان دموکراسى خواهى به راه افتاده با تعهد و مسئولیت پذیرى خود دفاع کنیم.

وی تاکید کرد: مردم نباید ٢٩ اردیبهشت را فراموش کنند، زیرا اگر فراموش کنند، دوران هشت ساله نابسامانی ملت ایران بازخواهد گشت.

نماینده مردم قروه و دهگلان هم در ادامه، با بیان اینکه دستیابی به توسعه و پیشرفت از طریق دموکراسی پیش می‌رود، افزود: در انتخابات‌ها مشی و اندیشه مردم کُرد به جریات اصلاح طلب نزدیک بوده چرا که این جریان خود را همسو با مردم می‌داند.

علی محمد مرادی با ابراز امیدواری نسبت به بهبودی وضعیت کشور در زمینه‌های متخلف عنوان کرد: با توجه به فرهنگ اصیل کُرد و برتری این فرهنگ نسبت به سایر اقوام باید برای رفع تبعیض‌ها تلاش کرد.

وی عملکرد دولت روحانی را مثبت ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: روحانی در شرایطی اداره امور کشور را در دست گرفت که تورم رشد فزاینده‌ای یافته بود اما توانست با مدیریت و برنامه‌ریزی امور را سامان بخشد لذا می‌طلبد بار دیگر حمایت خود را از روحانی اعلام کنیم و با مشارکت حداکثری خود حماسه‌ای دیگر خلق کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز