خبرگزاری کار ایران

با حضور ایتالیایی‌ها در اراک؛

درختِ برجام در حوزه گردشگری استان مرکزی به ثمر نشست

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۴۶۳

سرمایه‌گذاران شرکت ایتالیایی "سیلک‌رود" برای اولین بار در ایران در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری خواهند کرد که این مهم را باید میوه شیرین برجام دانست.

به گزارش ایلنا، سید‌محمد حسینی، مدیرکل میراث‌فرهنگی استان‌مرکزی امروز پس از نشست با مدیران شرکت ایتالیایی«سیلک‌رود» گفت: برای اولین بار در کشور، سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری برای ساخت اقامتگاه‌های موقت و با استانداردهای بین‌المللی صورت خواهد گرفت.

او افزود: این قرارداد را باید میوه شیرین درخت برجام دانست که پس از گشایش‌های بین‌المللی و پیگیری‌های این اداره‌کل منعقد شده و فردا اولین محل پروژه آن با حضور مدیران این شرکت و مدیران استان در محل خورهه محلات کلنگ‌زنی خواهد شد.

حسینی افزود: این شرکت پس از خرید زمین، سرمایه‌گذاری کامل و مدیریت را بر عهده می‌گیرد و تنها موردی که باید در استان پیگیری شود، صدور مجوزهای لازم است که این نوع قرارداد بسیار مطلوب و در بعد اقتصاد داخلی راه‌گشاست.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی استان‌مرکزی اضافه کرد: این سازه‌ها که در کمتر از یک روز بنا می‌شوند، به غیر از کیفیت، تمام رسوم ملی و مذهبی ایرانیان را در نظر گرفته و در حد یک هتل ۵ ستاره به گردشگران خدمات‌رسانی می‌کند. این سازه‌ها با نام یونا هاوس و یونا گاردن، پیش از این در نقاط مختلف دنیا نصب شده که آخرین نمونه آن هفته گذشته در فرانسه افتتاح شده است.

او گفت: در سازه یونا هاوس، خانه‌ای کوچک با ظرفیت ۵ تا ۱۰ نفر دارای ۳ اتاق خواب، سالن پذیرایی، دو سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه احداث می‌شود. این پروژه برای اولین‌بار در ایران اجرا می‌شود و در حقیقت استان‌مرکزی به یک پایلوت برای کشور تبدیل خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: یکی دیگر از محاسن این سازه‌ها، خدمات‌رسانی ارزان قیمت و ایجاد شغل برای ۲۰ نفر است که این مورد بسیار مدنظر دولت تدبیر و امید است.

مایکل تاجری مدیرعامل شرکت سیلک‌رود نیز در این‌باره گفت: در دولت گذشته دست‌اندرکاران این شرکت حتی تمایلی برای سفر به ایران نداشتند اما در دولت فعلی و گشایش‌های پس از برجام، ایران را به‌عنوان مقصدی مطمئن برای سرمایه‌گذاری می‌دانند از همین رو برای هر پروژه مبلغ ۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهیم کرد که با توجه به تعداد بسیار زیاد سازه که مدنظر شرکت برای احداث در استان‌مرکزی و سپس استان‌های دیگر است، مبلغ بسیار قابل توجهی می‌شود.

او افزود: در این سازه‌های بین‌راهی و گردشگری تمام خدمات مورد نیاز ارائه می‌شود و حتی برای کاهش تصادفات، دو ساعت محل خواب رایگان در اختیار رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز