خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان مطرح کرد:

یکی از راه‌های‌جلوگیری از قاچاق کالا توجه به توسعه و اشتغال در مناطق مرزی است

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۷۲۴

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در دومین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان گفت: یکی از راه‌های جلوگیری از قاچاق کالا توجه به توسعه و اشتغال در مناطق مرزی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا آشناگر در خصوص تأثیر منفی قاچاق کالا بیان داشت:یکی از پدیده‌های شومی است که اقتصاد را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باید با آن مبارزه شود، قاچاق است.

وی با اشاره به شعار کاندیداها افزود: با توجه به تأثیر منفی قاچاق بر اقتصاد، تمام کاندیداها یکی از برنامه‌های خود را مبارزه با قاچاق اعلام کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان به هماهنگی دستگاه‌ها تأکید کرد و گفت: برای مبارزه جدی با قاچاق باید تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط وارد عمل شده و در این زمینه همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

آشناگر برنامه‌ی پنج‌ساله را یادآور شد و افزود: یکی از محورهای برنامه پنجم پیشگیری  و مبارزه با قاچاق کالا می‌باشد و باید برای صادر و واردکردن کالاها کد رهگیری لحاظ شود.

وی ادامه داد: از دیگر محورهای برنامه توسعه مبارزه جدی و برخورد عملی با قاچاقچیان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان مصرف تولیدات داخلی را مهم دانست و اظهار داشت: یکی از راههای مبارزه با قاچاق، تولید و مصرف کالاهای داخلی است و باید از اسراف پرهیز و سبک زندگی مردم در جهت اصلاح الگوی مصرف باشد.

آشناگر با تأکید بر اشتغال‌زایی گفت: یکی از راه‌های جلوگیری از قاچاق کالا توجه به توسعه و اشتغال در مناطق مرزی است.

وی در خصوص پیشگیری خاطرنشان کرد: سامانه‌هایی برای اصلاح فرآیندهای تجاری تعریف‌شده است و باید در این زمینه اقدامات جدی صورت گیرد و این امر توسعه یابد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان به لزوم صدور و ورود کالا به شیوه‌ی قانونی تأکید کرد و گفت: یکی از راههای کسب درآمد و توسعه‌ی اقتصاد، صادرات و واردات با تأکید برافزایش تولید داخلی و صدور کالاست.

آشناگردر خصوص ساماندهی معابر و کولبری ها خاطرنشان کرد: لازم است این معابر به شیوه‌ منطقی و قانونمند ساماندهی شوند.

وی با تأکید بر آمادگی اجرایی انتخابات گفت: با هماهنگی همه‌ی فرمانداران و بخشداران در 41 هیات اجرایی در سطح استان برای برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور آمادگی داشته و تمهیدات لازم فراهم گردیده و از تمام امکانات برای اجرای انتخابات سالم استفاده خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان ادامه داد: برای تأمین امنیت انتخابات و ایجاد آرامش در محیط‌های اخذ رأی نیروهای لازم پیش‌بینی‌شده و آماده اجرای این امر می‌باشند تا انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری مردم فراهم گردد.

وی به مکانیزه‌شدن انتخابات اشاره کرد و افزود: انتخابات شوراهای شهر سنندج و سقز به‌صورت مکانیزه انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز