خبرگزاری کار ایران

دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای زنجان:

1500 ناظر بر انتخابات استان زنجان نظارت دارند/ ۹۸ درصد کاندیداهای شورای شهر و روستا تائید صلاحیت شدند

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۳۴۵

دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان زنجان با اشاره به اینکه ۶۵۱ نامزدشورای شهر و ۳ هزار و ۹۱۶ نامزد در شورای روستا در انتخابات رقابت می‌کنند، گفت: یک هزار و ۵۰۰ ناظر بر این دوره از انتخابات نظارت دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علی کاظمی دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان زنجان امروز(29 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ساعات اولیه اخذ رای شاهد حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای بودیم.

وی با اشاره به اینکه حضور جوانان در شعبه های اخذ رای پررنگ تر است، گفت: امید می رود با تعامل بین هیات نظارت و هیات اجرایی بتوانیم انتخابات خوبی را داشته باشیم.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در هر استان هیات های نظارت با حضور سه نفر اعضای اصلی در استان فعالیت می کنند، گفت: هر شهرستان هم پنج نفر اعضای هیات نظارت دارد.

کاظمی نظارت بر صحت و سلامت انتخابات را از وظایف این هیات عنوان کرد و گفت: در بخش های استان هم سه نفر از معتمدان در بخشداری به عنوان هیات نظارت فعالیت می کنند.

به گفته این مقام مسئول کمیته‌های بازرسی به نمایندگی در هیات مرکز در شهرستان با حضور سه نفر مشغول فعالیت هستند و در بخش ها و حوزه ها 70 نفر بازرس هیات مرکزی را برعهده دارند.

کاظمی با تاکید بر اینکه در سر صندوق های اخذ رای در هر شعبه به اندازه یک و نیم برابر شهرستان ها ناظران حاضر هستند، ادامه داد: به ازاء هر 15 شعبه یک  سرناظر وجود دارد و یک هزار و 500 نفر ناظر بر انتخابات هستند.

وی با بیان اینکه در شهرهای زنجان، ابهر و خرمدره انتخابات به صورت الکترونیک انجام می شود، گفت: تجمیع اطلاعات آرا از مزایای استفاده از انتخابات الکترونیکی است ولی این سیستم برای مردم ناآشنا است از اینرو در ساعات اولیه مشکلاتی ایجاد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه صندوق های الکترونیکی به صورت مستمر کار رای گیری را دنبال می کنند، افزود: پشتیبانی فناوری از این صندوق ها انجام می شود.

کاظمی با بیان اینکه برای 21 شهر استان زنجان 799 نفر برای 113 کرسی ثبت نام کردند، افزود:  در 800 روستای استان هم تاکنون 93 نفر رد صلاحیت و 283 نفر انصراف دادند.

به گفته این مقام مسئول 567 نفر به عنوان کاندید شورای شهر و 3 هزار و 916نفر به عنوان کاندید شورای روستایی با یکدیگر رقابت می کنند.

دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان زنجان ادامه داد: در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا 98 درصد کاندیداها تایید صلاحیت شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز