خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان خبر داد:

محیط‌زیست مهمترین و اولین مشکل در گیلان/ اختصاص 10 میلیارد ریال برای فرهنگ‌سازی محیط‌‌زیست

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۵۴۹

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان از اختصاص 10 میلیارد ریال برای فرهنگ‌سازی محیط‌زیست در امر رسانه، صدا و سیما و سمن‌ها خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان به ضرورت و اهمیت مبحث توسعه پرداخت و گفت: تا مفهوم توسعه مردمی نشود توسعه رخ نخواهد داد.

کیوان محمّدی افزود: حس می‌شود مفهوم توسعه برای مردم به اندازه‌ای که باید درک نشده و ما هم شجاعت آن را نداشته‌ایم که به آنها بگوییم مفهوم توسعه را نمی‌دانید.

وی از "محیط‌زیست" به عنوان مهمترین و اولین مشکل در گیلان نام برد و ادامه داد: مابقی مشکلات را می‌توان در دوره‌ای کوتاه مدت با سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی حل کرد ولی اگر محیط‌زیست آسیب ببیند غیرقابل جبران است. بدون آب، درخت و خاک نمی‌توان زندگی کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان با بیان اینکه بیش از یک چهارم نشست‌های تخصصی توسعه در این سازمان به موضوع محیط زیست اختصاص داشته است گفت: همه مدیران صحبت از محیط زیست می‌کنند اما متأسفانه جایی که باید اهتمام ویژه داشت آنگونه باید توجه نمی‌شود.

محمّدی از اختصاص 10 میلیارد ریال برای فرهنگ‌سازی محیط‌زیست در امر رسانه، صدا و سیما و سمن‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: باید همه کمک کنیم تا محیط‌زیست ما از وضعیت در آستانه نابودی رهایی یابد. در غیر‌اینصورت مشابه سرنوشت دریاچه ارومیه در خصوص گیلان و تالاب انزلی رخ خواهد داد.  دولت تاکنون میلیاردها تومان صرف احیا دریاچه ارومیه کرده است ولی هنوز آنگونه باید به شکل اولیه بازنگشته است. لذا پیش‌گیری در این خصوص بسیار ضروری است.

وی خطاب به حاضران تصریح کرد: سازمان از معرفی دانشگاهیان و فرهیختگان مسائل توسعه و محیط زیست در جهت بهبود وضعیت استان استقبال می‌نماید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان گفت: امیدواریم از وجود و دانش دانشمندانی هچون دکتر مخدوم در زمنیه‌های مختلف از جمله آمایش سرزمین  استان بهره‌مند شویم.

لازم به ذکر است به منظور ترویج فرهنگ توسعه با محوریت بهبود نقش و جایگاه گیلان در توسعه ملّی و آشنایی مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی استان با مباحث علمی و اجرایی مطرح در سطح ملّی، سازمان برنامه و بودجه استان گیلان در آخرین پنجشنبه هرماه مبادرت به برگزاری سلسله نشست های علمی تخصصی با محوریت مباحث توسعه پایدار در شقوق مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و زیست محیطی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز