خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان شمالی مطرح کرد:

مشارکت 81 درصدی مردم خراسان‌شمالی در انتخابات/انتقاد از بداخلاقی رقیبان دولت در امدادرسانی به زلزله‌زدگان

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۹۶۵

استاندار خراسان شمالی از مشارکت 81 درصدی مردم این استان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا خبرداد.

به گزارش ایلنا، محمد رضا صالحی استاندار خراسان شمالی در جمع خبرنگاران استان ابتدا با اشاره به اینکه وقوع زلزله در این استان و اینکه با شرایط بسیار سختی به ارایه خدمات پرداختیم، گفت: متاسفانه هر چه بیشتر کار کردیم، فحش شنیدیم از سوی رقیبان و هواداران نامزدان و اگر جایی کاستی بود که این فحش‌ها چندین برابر و ناجوانمردانه بود.

صالحی با بیان اینکه از امروز به راحتی و بدون نگرانی به ارایه خدمات بپردازند و از کسانی که در این چند روز به ناحق ایجاد مطالبه‌های غیرکارشناسی و خلاف پروتکل‌های امدادی اقدام کردند، اعلام می‌کنیم اگر در شعارهای خود صادق بوده و هستند و از امروز به بعد و بدون انگیزه انتخاباتی به کمک مردم حادثه دیده بشتابند.

وی افزود: بیش از ۱۴ هزار واحد مسکونی نیاز به ساخت و یا تعمیر دارد ، از مجموع این تعداد چهار هزار واحد مسکونی باید دوباره ساخته شود و ۱۰ هزار واحد مسکونی نیز نیاز به تعمیرات دارد که باید سریع اقدام شود تا فصل سرد زیاد باقی نمانده است.

استاندار خراسان‌شمالی عنوان کرد: قرار بر این شده ۱۰۰ میلیارد ریال تسهلات از محل صندوق کارآفرینی امید در اختیار آسیب‌های کسب و کار از قبیل زلزله صدمه دیده‌اند، قرار گیرد.

وی با بیان اینکه استان خراسان شمالی توان بالقوه بسیار بالایی در زمینه‌های مختلف دارد، افزود: این توان را باید با وحدت برای ساخت و ساز در مناطق زلزله زده صرف کنیم.
 
مشارکت 81 درصدی مردم خراسان شمالی در انتخابات

استاندار خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه ۸۱ درصد واجدین شرایط این استان در انتخابات شرکت کردند، گفت: این میزان ۵۲۲ هزار و ۲۵۷ رای بود که ۵۱۲ هزار و ۱۵۴ رای صحیح بوده است.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه زنان این استان بیش از مردان رای دادند افزود: زنان ۵۲ درصد رای و مردان نیز ۴۸درصد رای دادند.

صالحی افزود: این امر نشان می‌دهد که هم اکنون حق خانم ها را در حوزه های مدیریتی را بیشتر به جا بیاوریم .

وی با بیان اینکه شهرستان گرمه با ۸۴.۱۱ درصد بیشترین مشارکت را در این استان در انتخابات داشته‌اند افزود: مشارکت در جاجرم ۸۳.۱۴درصد، فاروج ۸۳.۲۲ ، مانه و سملقان ۸۳.۱۴، بجنورد ۸۲.۱۴، شیروان ۸۰.۶۳ ،اسفراین ۷۸،۷۹ و راز و جرگلان ۶۸.۲۷ درصد بوده است.

استاندار خراسان شمالی در این چهار سال باید همه دست به دست دهیم تا مسائل مربوط به اقتصاد مقاومتی و اشتغال و تولید را عملیاتی کنیم.

وی افزود: باید تلاش شود تا مجوزهای صادر شده در بحث سرمایه‌گذاری به مرحله اجرا در آید، افزایش سرانه تخت بیمارستانی و مراکز درمانی در شهرستان ها ، گسترش نواحی صنعتی، راه اندازی صنایع پایین دستی، بر طرف شدن مشکلات فولاد اسفراین و سایر در دستور کار قرار دهیم.

وی بر ایجاد فضای شاد برای جوانان، زنان و به خصوص زنان جوان تاکید کرد و گفت: 8 بوستان ویژه بانوان در هشت شهرستان ایجاد می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز