خبرگزاری کار ایران

فرماندار بویراحمد در نشست رسانه‌ای خبرداد:

نامعلوم بودن دلایل انفجار کارخانه فولاد یاسوج/ مشارکت 75 درصدی بویراحمدی‌ها در انتخابات

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۵۹۷

فرماندار بویراحمد از نامعلوم بودن علت حادثه آتش سوزی در کاخانه فولاد این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: دلایل آتش‌سوزی در کارخانه فولاد بویراحمد هم اکنون در دست بررسی است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "محمدکاظم نظری" در نشست رسانه ای در یاسوج گفت: بررسی‌ها برای دلیل یا دلایل آتش‌سوزی در کارخانه فولاد بویراحمد در دست بررسی و از 9 مصدوم این حادثه تاسفبار ، شش مصدوم به استان های اصفهان و شیراز اعزام شده اند.

وی با تشریح حادثه آتش‌سوزی در کارخانه فولاد یاسوج، خاطرنشان کرد: تا ظهر امروز هیچکدام از مصدومان این حادثه فوت نکرده و مداوای پزشکی در حال انجام است.

فرماندار بویراحمد افزود: در ساعات اولیه این حادثه، کارشناسان وزارت کشور در محل حادثه حاضر شده و بررسی ها را انجام داده اند و نتیجه کار کارشناسی بزودی در این ارتباط اطلاع رسانی می شود.

میزان مشارکت انتخاباتی در بویراحمد 75 درصد است 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به  آخرین آمار انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری در این شهرستان، اظهارداشت: میزان مشارکت در این انتخابات 75 درصد بوده و 141 هزار و 100 واجد شرایط اخذ رای، آرای خود را به صندوق های اخذ رای ریختند.

نظری گفت: از مجموع آرای ماخوذه در انتخابات شهرستان بویراحمد، 72 هزار و 994 رای برای آقای رئیسی و 64 هزار و 869 رای برای آقای روحانی ثبت شده است.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه 2 هزار و 537 رای ماخوذه باطل و 106 رای ماخوذه غیرماخوذه بوده است، تصریح کرد: 52 درصد واجدین شرایط اخذ در شهرستان بویراحمد به آقای رئیسی و 47 درصد به آقای روحانی رای مثبت داده اند.

وی گفت: البته در سر جمع استانی کهگیلویه و بویراحمد بیش از 50 درصد به دکتر روحانی و 49 درصد به آقای رئیسی رای داده اند.

قتل نوجوان مادوانی در روز انتخابات هیچ ربطی به انتخابات ندارد 

نظری، درباره قتل نوجوان شهر مادوان در حاشیه شهر یاسوج نیز ادامه داد: قتل نوجوان مادوانی که متاسفانه در روز انتخابات اتفاق افتاد هیچ ربطی به انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری ندارد.

وی گفت: قتل این نوجوان هیچ ربطی به انتخابات نداشت و بدلیل اتفاقاتی بوده که قبل از انتخابات بین خانواده‌ها افتاده بود است.

فرماندار بویراحمد از تلاش‌های دستگاه‌های قضایی، نظامی و انتظامی برای ایجاد آرامش در شهر مادوان یاسوج خبرداد و تصریح کرد: هم اکنون آرامش و امنیت برقرار شده که البته بطور ویژه از همراهی بزرگان ایلات و طوایف در این شهر نیز تقدیر می کنیم.

آب شهر مادوان سمی نیست 

نظری تاکید کرد که آب شهر مادوان یاسوج هم اکنون سالم و هیچگونه مشکلی ندارد.

وی گفت: شایعه سمی‌بودن آب شهر مادوان یاسوج براساس مستندات دانشگاه علوم‌پزشکی و آزمایشگاه آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد هیچگونه مشکل نوشیدنی ندارد.

فرماندار بویراحمد افزود: هم اکنون از منابع آبی در شهر مادوان یاسوج حفاظت های لازم صورت می‌گیرد و مشکلی در این ارتباط نیز وجود ندارد.

شاکیان انتخابات شوراهای شهر و روستا در بویراحمد اندک هستند

نظری در ادامه تاکید کرد که تعداد شاکیان از برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا در شهرستان بویراحمد بسیار ناچیز و کم است.

وی گفت: تعداد کمی از نامزدهای انتخاباتی شوراهای شهر و روستا در شهرستان بویراحمد از نتیجه انتخابات اعتراض داشته که هم اکنون در حال بررسی است.

فرماندار بویراحمد افزود: در انتخابات الکترونیکی امکان تخلف به صفر می‌رسد اما بدلیل وجود شکایت از سوی برخی نامزدهای انتخاباتی، بررسی ها برای نهایی شدن نتایج درحال انجام است.

نظری از وجود شایعات گسترده در زمینه نتایج انتخابات شوراهای شهر و روستا در شهرستان بویراحمد اظهار گله مندی کرد و اظهار داشت: متاسفانه برخی افراد با سوء استفاده از فضاهای مجازی بازار شایعات را در انتخابات گرم و سبب برخی تنش ها شدند.

وی گفت: البته دستگاه‌های قضایی با شایعه‌سازان بطور حتم برخورد قانونی خواهد کرد و ما نیز از طریق مراجع ذیصلاح پیگیر این امور هستیم.

هیچکدام از کاربران اینترنتی دسترسی به صندوق الکترونیکی را نداشته اند 

فرماندار بویراحمد در ادامه تاکید کرد که هیچکدام از کاربران اینترنتی دسترسی به صندوق الکترونیکی را نداشته اند و آنچه برخی در جامعه طرح می‌کنند شایعه ای بیش نیست.

نظری گفت: متاسفانه برخی در فضاهای مجازی و حقیقی اقدام به شایعاتی مبنی بر دسترسی برخی کاربران به صندوق های الکترونیکی را مطرح کرده‌اند که تاکید داریم چنین چیزی به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی با بیان اینکه نباید شیرینی حضور گسترده انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا را به کام مردم تلخ کنیم، اظهارداشت: متاسفانه عده ای به انحاء مختلف می خواهنداین شیرینی را به کام مردم تلخ کنند که البته چنین چیزی محقق نمی شود.

فرماندار بویراحمد افزود: از طریق دستگاه‌های قضایی پیگیری کسانی هستیم که هم در فضاهای مجازی و هم در فضاهای حقیقی اقدام به شایعات بیخود در زمینه نتایج انتخابات شوراهای شهر و روستا در شهرستان بویراحمد نموده اند هستیم.

نظری تاکید کرد که انتشار شایعات خلاف انتخاباتی کاری کاملا غیراخلقی و جرم محرز محسوب می‌شود.

وی از تمامی دستگاه‌های انتظامی، امنیتی، قضایی، اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان بطور ویژه تقدیر و خاطرنشان کرد: نظارت کامل با همکاری این نهادها در زمان انتخابات انجام شد.

نتایج نهایی انتخابات شوراهای شهر و روستا از طریق فرمانداری اطلاع رسانی می شود

فرماندار بویراحمد در بخشی دیگر از این نشست گفت: نتایج نهایی انتخابات شوراهای شهر و روستا از طریق فرمانداری اطلاع رسانی می شود و مردم نباید هیچ توجهی به شایعات و یا اطلاعات منتشره شده در فضاهای مجازی کنند.

نظری گفت: براساس قانون، بعد از اعتراض نامزدهای انتخاباتی بررسی‌ها در فرمانداری بویراحمد انجام و در زمان مقرر اطلاع رسانی ها نیز صورت می گیرد.

وی افزود: دوران رقابت ها به پایان رسیده و اکنون دوران رفاقت ها است و همه باید برای رشد و بالندگی ایران اسلامی و دیارمان در کنار هم گام برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز