خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان مطرح کرد:

ضرورت شکل‌گیری پرواز رشت- آستراخان/ حذف تعرفه‌های گمرکی گامی مثبت برای گسترش روابط بخش خصوصی گیلان و آستراخان

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۶۸۴

استاندار گیلان بر ضرورت شکل گیری پرواز رشت- آستراخان تأکید و افزود: با برقراری این پرواز زمینه‌ ارتباط تجاری و گردشگری بین 2 استان و سفر گردشگران در کمتر از 2 ساعت محقق می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی ضمن خوش آمدگویی به یکایک اعضاء هیات رسمی اقتصادی و تجاری استان آستراخان با ابراز تشکر از تبریک مقامات آستراخان درخصوص انتخاب مجدد  روحانی به ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور مجدد روحانی نوید ادامه برنامه های گسترش روابط در منطقه با تدبیر و برنامه‌ریزی است و این انتخاب نه تنها در سطح کشور بلکه در منطقه و جهان نیز دارای اهمیت است.

وی افزود : در این مدت روابط بین 2 کشور ایران و روسیه در 7 دیدار بین دو رئیس جمهور و تبریک پوتین رئیس جمهور روسیه در ساعات اولیه انتخاب دکتر روحانی نشان از عمق روابط بین 2 کشور است.

نجفی خاطر نشان کرد: امیدواریم 2 استان گیلان و آستراخان نیز در راستای توسعه‌ی مناطق خود در همان مسیر تدبیر گام‌های مثبتی بردارد.

وی بر ضرورت شکل گیری پرواز رشت- آستراخان تأکید و تصریح کرد : با برقراری این پرواز زمینه‌ی ارتباط تجاری و گردشگری بین 2 استان و سفر گردشگران در کمتر از 2 ساعت محقق می‌شود .

وی با بیان اینکه در 22 سال گذشته این پرواز برقرار شده بود اظهار داشت : باید تجارت و کسب و کار توسط بخش خصوصی و گردشگری توسعه و میزان آن افزایش چشمگیری را شاهد باشدتا این پروازها جاذبه داشته باشد اما متأسفانه به دلیل کاهش حجم مسافر بین 2 استان این پرواز ادامه پیدا نکرد.

وی به ظرفیت‌های بالای استان آستراخان اشاره و خاطر نشان کرد : در این میان شهر آستراخان به عنوان دروازه‌ی بزرگ روسیه برای ما بیش از پیش اهمیت دارد.

استاندار گیلان به ظرفیت‌های بسیار گیلان در بخش های بنادر انزلی و کاسپین اشاره کرد و افزود : با گسترش روابط بین بنادر 2 استان گیلان نیز دروازه‌ای بزرگ برای ورود ایران و جنوب دنیا محسوب می‌شود.

وی گفت: با توجه به اقدامات ریلی که در این مسیر از طریق آستارای ایران شکل گرفته باید از ظرفیت ترانزیتی این منطقه نیز کمال بهره را در رونق بازارهای 2 کشور و بخش خصوصی ببریم.

 نجفی حضور بخش خصوصی در ارتقاء سطح روابط بین 2 کشور را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت : گسترش روابط از طریق برگزاری نمایشگاه‌ها به صورت تخصصی‌تر و رونق بازارهای تجاری محقق می‌شود.

وی ساخت مرکز تجاری ایرانیان توسط گیلان در آستراخان را گام مثبتی در استفاده از ظرفیت‌های 31 استان ایران دانست و افزود : انتظار ما از ژیلکین به عنوان استاندار آستراخان این است که با حمایت بیشتر در تجهیز این مرکز به صورت قوی تر از این ظرفیت بهره برده شود.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد : شکل گیری این مرکز با اندیشه‌ای بیش از 2 دهه از سوی گیلان می‌تواند نقش موثری در ارتقاء روابط استان‌های ایران با روسیه داشته باشد.

وی اظهارداشت : اتاق بازرگانی 2 کشور باید شرایط حضور بخش خصوصی، بازرگانان و گردشگران را فراهم تا با گسترش آن در تحقق برقراری پرواز بین 2 استان اقدام شود.

وی به خرید هواپیماهای جدید پس از برجام برای نوسازی ناوگان هوایی ایران اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت : امیدواریم با همکاری بیشتر شرکت‌های هواپیمایی دو طرف با حداقل مسافر نیز پرواز برقرار و در آینده این روند تقویت شود.

استاندار گیلان به فرصت‌های بزرگ موجود در بخش های کشاورزی گیلان از جمله محصولات برنج، چای، فندق، زیتون و شیلات اشاره و خاطرنشان کرد : باتوجه به گسترش مکانیزاسیون شدن تولید محصولات گیلان و نیز وجود مراکز تحقیقاتی کشوری در گیلان می‌توانیم در افزایش صادرات محصولات به روسیه گام‌های مثبتی برداریم.

وی به اتفاقات جدید در بخش صنعت استان نیز اشاره کرد و گفت : باتوجه به ظرفیت بالای موجود در منطقه‌ی آزاد انزلی امیدواریم در این سفر که رئیس گمرک آستراخان حضور دارد در رفع موانع گسترش روابط 2 کشور گام های اساسی برداشته شود.

نجفی به نوید ساخت کشتی مسافربری در آستراخان از سوی الکساندر ژیلکین در سفر گذشته به آستراخان اشاره کرد و گفت : باتوجه به اینکه این کشتی از مسیر باکو به انزلی نیز عزیمت می‌کند می‌تواند در افزایش ارتباط بیشتر در بخش گردشگری کمک شایان توجه‌ای داشته باشد.

وی بر لزوم ایجاد انگیزه در بین بخش خصوصی و افزایش سفرهای 2 طرف تأکید و تصریح کرد: اگر حذف تعرفه‌های گمرکی و پایین آوردن تعرفه‌ها که از سوی روسیه  با کشورهای اوراسیا شکل گرفته برای ایران نیز محقق شود قطعاً یک اتفاق بزرگ در گسترش روابط بخش خصوصی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز