خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

شورای‌پنجم مشهد متعلق به همه مردم با هرگرایش سیاسی است/ حمایت جدی از موسیقی، تئاتر و ورزش

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۰۹۳

رئیس شورای اصلاح طلبان خراسان رضوی گفت: شورای پنجم شهر مشهد‌ متعلق به همه مردم با هر گرایش سیاسی است.

محمد رضا حیدری در گفت و گو با ایلنا، اظهار کرد: حضور لیست امید در شورای پنجم پایان نگاه سیاسی به شورا و آغاز نگرش تخصصی و علمی به حل مشکلات شهری است و در این راستا گفت و گو و تفاهم را برای حل مشکلات شهری در برنامه داریم . 

وی افزود: توانمندسازی اقتصاد حاشیه شهر و مردم ساکن در این مناطق دردستور کار شوراست و بر این مبنا طرح‌های حاشیه شهر با جدیت بیش از گذشته ارزیابی و پیگیری می‌شود و بخشی که مطلوب است ادامه می یابد و قسمتی که نیاز به اصلاح دارد بعد از اصلاحات پیگیری می شود.

حیدری با بیان اینکه بر خلاف تصورها، لیست امید در حاشیه شهر مشهد دارای رای بود، خاطر نشان کرد: این رای در برخی حوزه‌ها هم قابل توجه است و تلاش می‌کنیم در این حوزه از تمام ظرفیت‌های موجود در این مناطق برای توانمند سازی حاشیه استفاده شود.

سخنگوی شورای پنجم شهر مشهد تصریح کرد: اصلاح روابط و تعامل با دولت که در دوره گذشته دچار نقصان جدی بود اصلاح خواهد شد و به منظور بهره گیری از امکانات دولتی برای بهبود زندگی مردم تلاش می شود این تعامل را به حداکثر خود برسانیم.

وی گفت:حوزه هنر، موسیقی، تئاتر ، سینما و ورزش قهرمانی هم مورد حمایت جدی شورای جدید خواهد بود و بر این مبنا برای آماده‌سازی زمینه بازگشت هنرمندان بومی به استان تلاش می‌شود و سعی بر این است که چهره ای مهربان‌تر از شهر امام مهربانی ها ارائه کنیم.

دبیر و سخنگوی منتخبان شورای پنجم شهر مشهد با بیان اینکه دیپلماسی شهری را در خدمت اقتصاد شهر قرار خواهیم داد، یادآور شد: بر این اساس باید نیازهای زائران در حوزه های مختلف به تناسب طبقات اجتماعی آنان شناسایی و برای هر یک به صورت مجزا برنامه تدوین شود تا به ماندگاری زائر در شهر کمک کند.

حیدری عنوان کرد: توسعه شهری در گروی توسعه گردشگری و به ویژه زیارت است، در این راستا باید بر اقتصاد زیارت تمرکز شود و در کنار آن تفریحات و گردشگری تاریخی توسعه یابد و بیش از همه زیرساخت های گردشگری تقویت شود.

وی تقویت نهادهای مدنی را ضروری خواند و گفت: برنامه ریزی برای بازگرداندن سرمایه گذاران به شهر و تعامل با آنان را بر مبنای بازی برد - برد از دیگر محورهای مورد توجه شورای پنجم می دانیم و توسعه متوازن و عدالت محور در تمامی عرصه های خدماتی ، عمرانی و فرهنگی راهبرد اساسی شوراست.

حیدری با بیان اینکه این شورا با توجه به آن که گفتمانی ارزشمند وریشه دار به نام 'گفتمان اصلاحات 'را به عنوان پشتوانه خود دارد، ادامه داد: تمام تلاش و توانش را به کار می بندیم که سربلند از این آزمون خارج شود؛ با توجه به باور و اعتقادی که اصلاحات به نهادهای مدنی و گردش آزاد اطلاعات و شفافیت دارد از این ظرفیت در مدیریت و اداره بهتر شهر بهره خواهیم گرفت.

سخنگوی منتخبان شورای پنجم شهر مشهد یادآور شد: در بحث گمانه زنی هایی که در فضای مجازی در زمینه شهردار شورای پنجم مشهد می شود، هنوز هیچ یک از اعضای شورای منتخب به این موضوع وارد نشده و فرد یا افرادی را بدین منظور مطرح نکرده است.

حیدری اضافه کرد: منتخبان شورای پنجم چارچوبی را بر مبنای شاخص های محوری در تعامل با بخش های کارشناسی و دانشگاهی تدوین می کند و در این چارچوب هر فرد پیشنهادی ارزیابی می شود و بهترین گزینه انتخاب خواهد شد.

وی تصریح کرد : قبل از شروع به کار شورا برای روشن شدن عملکردها در شورای پنجم، بر اساس متغیرهای کمی و مشخص به مردم اعلام خواهیم کرد که شورا و شهر مشهد را در چه وضعیتی تحویل گرفتیم و دارایی ها و اموال و غیره را اعلام و در مرحله بعد بر مبنای میزان ها می گوییم چه انجام خواهیم داد و شهر را به چه شرایطی می رسانیم.

سخنگوی منتخبین شورای پنجم شهر مشهد با بیان اینکه برای آشنایی بیشتر و استفاده از تجارب و توان متخصصان و افراد توانمند شهر برنامه ریزی شده تا جلساتی با تمام شهرداران و اعضای شوراهای قبلی برگزار و از توان وتجربه آنها بهره گرفته شود، گفت: از اعضای شورای کنونی شهر مشهد خواسته می‌شود تا در بحث بودجه و تصمیماتی که برای شهر تا شروع دوره جدید می‌گیرند، تعهدات و شرایط سختی را برای شورای بعدی ایجاد نکرده و اجازه دهند تصمیمات اصلی را شورای پنجم بر مبنای اهداف و برنامه ریزی های خود بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز