خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

آغاز ساخت یازدهمین سد لاستیکی گیلان در آستارا/ آستارا پیشانی گیلان و کشور است

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۱۱۸

استاندار گیلان از آغاز ساخت یازدهمین سد لاستیکی گیلان در شهرستان آستارا در ماه تیر سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از آستارا، محمدعلی نجفی در همایش گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی و سرمایه گذاری و اشتغال در این شهرستان با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات 29 اردیبهشت افزود: مردم ایران اسلامی با خلق حماسه ای به یادماندنی ثابت کردند که حامی انقلاب و نظام اسلامی هستند.

وی افزود: مردم علیرغم نیاز مالی و سختی‌هایی که دارند به اینکه پول بگیریم و تورم زیاد شود "نه" گفتند و  گفتمانی را انتخاب کردند که با آن سنگینی بار بر دوش ما را بیشتر کردند.

وی با قدردانی از رای اعتماد مردم به دولت تدبیر و امید و مشارکت بالای مردم استان گیلان خاطرنشان کرد: دولت دوازدهم قطعاً با توان بیشتر و با قدرت، راه توسعه ایران اسلامی را ادامه می‌دهد و حضور مردم آستارا با مشارکت 100 درصدی در انتخابات، افتخاری برای این مردم غیور است. 

نماینده عالی دولت در گیلان مشارکت مردم آستارا را از میانگین کشوری و استان گیلان نیز بالاتر عنوان کرد و اظهار داشت: میانگین آراء مردم کشور به دکتر روحانی 57 درصد بود که شهرستان آستارا با رأی 74 درصدی خود به ایشان از میانگین استانی نیز فراتر رفت.

وی با بیان اینکه در میانگین مشارکت رأی دهندگان جزء استان های برتر بودیم افزود: میزان رأی مردم به عملکرد دولت یازدهم و شخص دکتر روحانی و گفتمان و برنامه های آتی ایشان در استان گیلان نزدیک به 70 درصد بوده است.

استاندار گیلان اقتصاد مقاومتی را  اقتصادی درون زا و برون نگر دانست و افزود: دولت در همین مسیر قدم بر می‌دارد و با تمام وجود از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت می‌کنیم. 

وی با بیان اینکه دولت وظیفه دارد از سرمایه‌گذاران که اشتغال ایجاد می‌کنند، حمایت کند، تصریح کرد:  اتفاقات بسیارخوبی در حوزه اقتصادی و گردشگری در این شهرستان افتاده که نشان دهنده توسعه روزافزون این شهرستان است. 

وی با بیان اینکه وظیفه بنده است که به حضور یکایک سرمایه گذارانی که برای اشتغال هرچند اندک باشد گام بر می‌دارند، برسم گفت: این اعتقاد قلبی من است که باید به فردی که چند میلیارد تومان سرمایه شخصی خود را در این منطقه برای تولید و اشتغال سرمایه گذاری می کند، احترام گذاشت.

وی افزود: در اینجا اعلام می‌کنم که آستارا نه تنها جامانده نیست بلکه پیشانی گیلان و کشور محسوب می شود و افتخارم این است که خود را یک آستارایی بدانم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در ماه های گذشته وقتی با سفر به شهرستانها به بیان عملکرد دولت می‌پرداختیم برخی احساس ناراحتی می‌کردند، گفت: این وظیفه استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی است که از خدمات انجام شده توسط کارگزاران نظام در استان به مردم گزارش دهند.

استاندار گیلان با بیان اینکه نرخ بیکاری استان را از 15.6 درصد در ابتدای دولت یازدهم به 11.3 درصد رساندیم افزود: خوشبختانه با کارهای دولت و تولیدکنندگان و بخش خصوصی این روند را شکستیم و اکنون از استان‌هایی هستیم که نرخ بیکاری پائینی داریم. 

وی با بیان اینکه عده ای به کاهش نرخ بیکاری انتقاد می کنند گفت: این آمار براساس همان شاخصی که مرکز آمار ایران در سال 92 نرخ بیکاری گیلان را 15.6 درصد اعلام کرده صادر شده است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در حوزه صنایع سلولزی MDF  و HDF گفت: سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه ی ساخت بیمارستان نیز که در فروردین امسال با حضور رییس جمهور به بهره برداری رسید نیز اشتغال بسیاری برای استان دادشته است.

دکتر نجفی با بیان اینکه با کمک دولت، حقوق کارگران و کارمندان دولت بالاتر از میزان تورم افزایش پیدا کرد افزود: البته درآمد جامعه باید افزایش پیدا کند و صرفاً با پول پخش کردن و یارانه نمی‌شود درآمد ایجاد کرد بنابراین دولت به‌دنبال درآمد و اشتغال پایدار است. 

وی افزود: خوشبختانه دولت با مصوبه ی مجلس یارانه ی بخش های تحت پوشش سازمان های حمایتی را 3 برابر کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال هایی تورم بالای 40 درصدی را شاهد بودیم اما میزان حقوق براساس آن افزایش پیدا نکرد گفت: حقوق فرهنگیان در 3 سال گذشته به صورت متوسط 108 درصد افزایش را شاهد بوده که از نظر ما هنوز کافی نیست.

استاندار گیلان افزود: اقتصاد و درآمد جامعه باید رشد پیدا کند تا مردم به رفاه برسند.

وی با بیان اینکه دولت به‌دنبال اشتغال پایدار و توسعه کشور است بر لزوم مشارکت بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت: امیدواریم با حمایت دولت و دولتمردان شاهد حضور پررنگ بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف استان باشیم. 

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه ها مکلف به پیگیری مطالبات مردم و شعارهای طرح شده در دولت هستند گفت: نباید با مشاهده ی اعتماد مردم مغرور شویم و خود را مصون بدانیم.

دکتر نجفی افزود: مردم در مقابل اعتماد،صداقت و درستی خود عملکرد مثبت می خواهند که باید شعارهای مطرح شده اجرایی شود.

وی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید دولت کار و عمل است و از دادن شعار دوری می‌کند و در راه خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

نجفی با انتقاد از مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در خصوص کم توجهی به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا گفت:  به رئیس سازمان و مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان نسبت به کم توجهی به بندر آستارا تذکر داده‌ام که امیدواریم روند عملیاتی شدن منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا که پس از 18 سال آن را احیا کردیم به سرانجام برسد.

وی گیلان با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا یکی از مهم‌ترین عوامل در توسعه اقتصادی این شهرستان است گفت: دولت تدبیر و امید پس از روی کارآمدن شرایط را جهت فراهم آمدن رشد و توسعه اقتصادی این شهرستان در حوزه تجاری فراهم آورد که یکی از آن‌ها ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا بود.

استاندار گیلان همچنین با گله مندی از کم توجهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در عدم رفع کمبود پزشک متخصص در این شهرستان افزود: چطور می شود یک بیمارستان در یک شهرستان افتتاح می شود اما با حداقل پزشک در حال فعالیت است درحالیکه هزار و 200 پزشک  متخصص در مرکز استان باشند و آستارا از نعمت پزشک متخصص رنج ببرد.

وی با بیان اینکه با اجرایی شدن طرح سلامت در دولت یازدهم میزان پرداختی روستاییان به 3 درصد و شهرنشینان به 6 درصد رسیده گفت: روسای دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اتاق کارها خارج شوند و برای بازدید از نزدیک و رفع مشکل به شهرستانها سفر کنندو  هر چه سریع‌تر نسبت به رفع مشکل کمبود پزشک در این شهرستان اقدام کند.

نماینده عالی دولت در گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش 20 درصدی شاخص گازرسانی در شهرستان آستارا از 73 درصد در ابتدای دولت یازدهم به 93 درصد در حال حار اشاره و خاطرنشان کرد: انشاا... با اقداماتی در حال انجام است این شهرستان امسال سبز اعلام خواهد شد.

وی به افزایش شاخص برخورداری روستاییان شهرستان آستارا از آب روستایی از 64 درصد در ابتدای دولت تدبیر و امید به 85 درصد در حال حاضر اشاره کرد و گفت: این شاخص از متوسط کشور و استان درصد بالاتر است که نشاندهنده ی تلاش های صورت گرفته است.

استاندار گیلان همچنین از آغاز ساخت یازدهمین سد لاستیکی گیلان  در شهرستان آستارا در ماه تیر سال جاری خبر داد.

 نجفی با اشاره به منابع محدود آبی و زمین های کشاورزی در استان گیلان گفت: با افزایش سطح زیر کشت، نوسازی مزارع، آبیاری قطره ای، نوآوری در کاشت، داشت، برداشت و ایجاد انگیزه  برای فروش محصولات کشاورزی باید در بالا بردن راندمان این بخش تلاش کرد.

وی افزود: در بخش کیوی در سال 94 رضایتمندی باغداران کم بود  اما در سال 95 با تحولاتی که انجام شد شاهد رضایت باغداران بودیم.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: آستارا یکی از نقاطی است که بالاترین سرمایه گذاری در بخش گردشگری می تواند در آن انجام شود.

استاندار گیلان با اشاره به وضعیت راه آهن قزوین رشت افزود: تا پایان دولت یازدهم خط آهن قزوین رشت به بهره‌برداری می‌رسد و با اتصال خط آهن آستارا به خط سراسری کشور، این شهرستان به‌عنوان یک منطقه فعال در حوزه اقتصادی و گردشگری به‌شمار می‌رود. 

وی با اشاره به تلاش ویژه برای بهره مندی صنعت گردشگری از تسهیلات ارزان قیمت دولت گفت: انتظار ما این است این اقدام در سال جاری از پرونده های موردی به صورت عمومی درآید تا تحول عظیمی در این بخش شکل بگیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌‌های بسیار بالای شهرستان مرزی بندر آستارا در حوزه اقتصادی و گردشگری افزود:  شهرستان مرزی بندر آستارا به‌عنوان پیشانی نظام بایستی همواره مورد توجه قرار گیرد و هر چه به مردم با فرهنگ و قدردان این منطقه خدمت کنیم باز هم کم است.

نجفی مدیران دستگاه ها را مکلف به پیگیری رفع موانع سرمایه گذاران کرد و افزود: انشاا... با اعتماد مجددی که مردم به خادمان خود کردند و فرصت بیشتری برای خدمات رسانی فراهم کردند گام های اساسی در جهت توسعه هرچه بیشتر برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی سرلوحه دولت بوده و خواهد بود تصریح کرد: ما در شروع دولت یازدهم با تورم بالای 40 درصد و در شرایطی که کشور دارای رشد اقتصادی منفی 6.8 درصدی  با رکود همراه بود، کار را آغاز کردیم. 

وی خاطرنشان کرد: اینکه کشوری تورم 43 درصدی داشته باشد و به رکود و رشد منفی 6.8 درصدی برسد کمتر زمانی اتفاق می افتد.

 نجفی با بیان اینکه اگر این روند ادامه می‌یافت شاهد تورم  کشوری مثل ونزوئلا می‌بودیم ابراز داشت: به یاری خداوند، این اتفاق محقق نشد و تورم نقطه به نقطه را به زیر 7 درصد رساندیم که کار بسیار سنگینی بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر انشاا... با تزریق منابع مالی و تسهیلات باید از رکود موجود در بخش مسکن و بازار خارج شویم.

استاندار گیلان گفت: رشد اقتصادی کشور به 8 درصد و اخیراً خوشبختانه به 11 درصد رسیده است که برخی انتقاد کردند مربوط به صادرات نفت است که باید گفت نفت و منابع گازی نیز جزء منابع ملی به شمار می روند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه بالای 3 میلیون نفت از کشور صادر می‌شود، گفت:  این میزان صادرات در سال های گذشته به 900 هزار بشکه نیز تقلیل پیدا کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز