خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان‌های کردستان مطرح کرد:

صدا وسیما در کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد نقش بسزایی دارد

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۵۸۹

مدیرکل زندان‌های کردستان با بیان اینکه صدا و سیما نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد دارد، گفت: صداوسیمای مرکز استان با تعامل هدفمند و خوب خود با ستاد دیه تاثیر بسزایی در تنویر افکار عمومی در خصوص موضوع زندانیان جرائم غیرعمد داشته است.

به گزارش ایلنا، در راستای برنامه‌ریزی جهت برگزاری جشن گلریزان (آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد) جلسه ای با حضور مدیرکل صدا وسیما، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان و همچنین مدیر نمایندگی ستاد دیه استان برگزار شد.

اسحاق ابراهیمی در این دیدار با بیان این مطلب که در حال حاضر تعداد ۲۷۰ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های کردستان تحمل حبس می کنند، گفت: این تعداد زندانی به دلیل انجام غیرعمد فعلی که قانون گذار آن را جرم دانسته از جمله مهریه و نفقه، بدهکاری مالی (بجز کلاهبرداری)، تصادف، حوادث کارگاهی و مواردی از این دست روانه زندان شده اند که برای آزادی آنان از زندان و بازگشت به آغوش گرم خانواده های‌شان مبلغ ۲۰ میلیارد تومان نیاز است.

مدیرکل زندان‌های کردستان با تاکید بر این موضوع که جشن گلریزان امسال نیزهمچون سنوات گذشته در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد و بیان داشت: ماه پر خیر و برکت رمضان فرصت مناسبی برای خودسازی و تزکیه نفس است و در همین راستا کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد که به حق از اقشار آسیب پذیر جامعه نیز هستند، در این ماه مبارک اجر و پاداش اخروی فراوانی نزد خداوند متعال خواهد داشت.

ابراهیمی صدا وسیما را دارای نقشی مهم و تاثیرگذار در فرهنگ سازی کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد دانست و در این باره گفت: خوشبختانه طی چندسال گذشته کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد سیری سعودی داشته که حقیقت این موضوع را می توان از حضور پرشور مردم، مسئولان و خیرین در جشن های گلریزان به خوبی دریافت.

وی افزود: خوشبختانه صدا وسیمای مرکز استان با تعامل هدفمند و خوب خود با ستاد دیه تاثیربسزایی در تنویر افکار عمومی در خصوص موضوع زندانیان جرائم غیرعمد داشته است .

نائب رئیس هیأت امنای ستاد دیه کردستان حضور مردم را موجب دلگرمی دست اندرکاران برگزاری جشن گلریزان دانست و بیان داشت: مردم حامیان اصلی ستاد دیه می باشند و امیدواریم امسال نیز با دستان سخاوتمند خود تعدادی دیگر از زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد را به آغوش گرم خانواده هایشان بازگردانند.

امان الهی مدیرکل صداو سیمای مرکز استان کردستان نیز ضمن حمایت از جشن گلریزان گفت: صدا و سیمای مرکز استان همه ساله تمام تلاش خود را جهت برگزاری هرچه باشکوه تر این جشن مردمی به کار بسته است و البته امسال نیز چه بسا بهتر از سال‌های گذشته در این مسیر خداپسندانه گام برخواهد داشت.

امان الهی با اشاره به نقش رسانه در کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: رسانه به عنوان پرنفوذترین پدیده فرهنگی می تواند از طریق تاثیر بر نگرش ها به انتقال مفاهیم و آموزش هنجارها بپردازد و در خصوص جرم و پدید حبس نیز که می توان آن را یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی تلقی نمود، ورود صدا وسیما می تواند در کاهش آنان بسیار موثر واقع شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کردستان در ادامه سخنان خود از اعتماد مردم به صدا وسیما در استان سخن به میان آورد و گفت: خوشبختانه طی چند سال گذشته مردم کردستان استقبال خوبی را از سیمای مرکز استان به عمل آورده اند و این رسانه توانسته جایگاه اصلی خود را در میان مردم و اقشار مختلف جامعه پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز