خبرگزاری کار ایران

توضیحات استاندار خوزستان درباره مؤسسه مالی آرمان

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۱۶۳

استاندار خوزستان با ارائه توضیحاتی درباره تجمع سپرده گذاران موسسه آرمان در این استان گفت: این موسسه در استان مشکلی ندارد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان ، غلامرضا شریعتی اظهار کرد: مردم آن زمان که پول خود را به این مؤسسه می سپردند و سود دریافت می کردند از استانداری اجازه نگرفتند هرچند این مسئله به استانداری ربط دارد و این موضوع یک مشکل سیاسی اجتماعی است .
   وی افزود : مردم موقعی که پول خود را در حساب های بانک آرمان گذاشته و سود بیش از حد متعارف دریافت می کردند باید به این هم فکر می کردند کسی که یک دفعه سود اضافه و بیشتر از بانک های دولتی می دهد حتما ممکن است روزی با یک مشکل مواجه شود.
 استاندار خوزستان بیان کرد: وظیفه ما پیگیری مسائل مردم است. چنانچه در تماس با حیدری معاونت نظارت بانک مرکزی از وی درخواست کردم که به طور جدی به حل مشکل مردم بپردازد همچنین نماینده شعب مؤسسه توسعه آرمان جنوب غرب کشور گزارش هایی در این خصوص به من ارائه کردند.
شریعتی عنوان کرد: امروز مسئولان مؤسسه، قوه قضاییه و نیروی انتظامی جلسه دارند و اعلام کردند تا نیمه ظهر امروز نتیجه برگزاری جلسه و جمع بندی را به ما اعلام خواهند کرد.
 
وی تصریح کرد:  بر اساس صحبت هایی که یک ماه قبل با سیف داشتم  وی برخی از این مؤسسات را بدون مجوز دانست . هر چند منظور تنها این یک مؤسسه نیست؛  مکاتبات بسیاری نسبت به مجوزدار نبودن این مؤسسات صادر شد ولی کسی به آن اهمیتی نمی دهد و این مؤسسات از برخی ارگان ها مجوز دریافت و تابلوی خود را نصب می کنند.
 
استاندار خوزستان عنوان کرد: در عین حال اگر کسانی ناراحت نشوند این موضوع نیز به دولت نهم و دهم برمی گردد؛ در آن زمان یک سری تعاونی های اعتباری بودند که دولت به آنها فشار و با اصرار خواستار ادغام آنها تحت عنوان مؤسسات مالی ـ اعتباری شد که این ادغام نیز مثل ادغام وزارت راه و شهرسازی با مسکن یا ورزش با جوانان بود.
 
شریعتی ادامه داد: نمی گویم این کارها بد یا خوب بوده ولی  اعلام کرد که باید این کار انجام شود و حتی تعاونی های اعتباری این کار را قبول نمی کردند ولی آنها اصرار داشتند که حتما انجام شود. تعاونی های اعتباری نیز هر سه یا چهار مورد با هم یک مؤسسه مالی تشکیل داده ولی یکی نشدند. خودشان فی مابین قراری گذاشته و استان ها را بین هم تقسیم و گفتند هرکسی کار خود را انجام داده و حسابرسی کند.  مثلا مؤسسه آرمان در خوزستان و لرستان واقعا با مؤسسه ایلام و استان های دیگر اصلا جداست؛ در بانک مرکزی با یک نام و تابلو شناخته می شوند ولی سهامداران در هر استان، گردش مالی و اعتبارشان مجزا و با هم مرتبط نیستند. این مسائل به نوعی صورت مسئله را پاک کردن و کلاه سر خودمان گذاشتن است.
 
وی در پایان  درباره مؤسسه آرمان ایلام  هم گفت: برخلاف موسسه آرمان خوزستان این موسسه در حال حاضر مشکل پیدا کرده است.   وقتی بانک مرکزی اعلام کرد که مؤسسه آرمان مشکل دارد همه برای دریافت پول خود از این مؤسسه در خوزستان رجوع کردند و چنین مسائلی پیش آمد در صورتی که هیچ ارتباطی بین این مؤسسه در دو استان وجود نداشته، سهامداران‌شان مختلف بوده ولی پشت یک تابلو فعالیت می کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز